Gå til innhold

Problem med driver til Geforce GTX 295

HSB

Anbefalte innlegg

Har ikke lest om noen andre som har dette problemet, men håper kanskje noen har et par bra tips..

Jeg har ny-formatert og re-installert Windows Vista Ultimate 64 på min pc:

- Asus Maximus Extreme, X38

- Intel Core 2 Quad Q9300 2.5GHz

- Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2

- Corsair Powersupply 750W

- Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB

- Samsung 24" LCD Syncmaster 245B+

- XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX (nettopp kjøpt)

Etter jeg har installert driver for grafikkortet, noe som virker til å gå helt problemfritt, da re-starter jeg maskinen og logger på på nytt. Men absolutt ingenting har skjedd, Nvidia control panel er ikke installert og i enhetsbehandling er det et gult "!" ved "Nvidia Geforce Gtx 295". Når jeg ser på egenskaper for kortet står det "Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43)". Dette sier meg ingenting...

Driveren som er installert er "181.20_geforce_winvista_64bit" 12.01.09

Jeg har også sendt en support-mail til XFXforce, men det tar sikkert litt tid før de svarer, så jeg håper kanskje noen vet noe om dette.

Desperat etter å prøve ut kortet..

Takk

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installer drivercleaner.

Avinstaller skjermdriver. (ikke boot)

Avinstaller Ageia driver (ike boot)

Boot inn i safemode.

kjør drivercleaner etter rester fra skjermdriver og ageia physics driveren.

Reboot som vanlig.

Pakk ut den nedlastede driverfilen, fjern physics driveren.

Installer skjermdriver

Installer siste physics (sjekk guru3d.com)

Lenke til kommentar

Jeg plukka også opp et XFX 295 på fredag, og det har ikke vært annet enn problemer.

Opplevde akkurat det samme som tråstarter. Inn og ut med drivere, reinsatlering av vista, men til ingen nytte. Til slutt tenkte jeg som siste utvei å flashe biosen på hovedkortet (GB P35DQ6), og da opplevde jeg for første gang for min del en fail flash. Det var det hovedkortet..

Etter det tenkte jeg som siste utvei å prøve 295 kortet i enn annen pc Asus 680 striker, og der fikk jeg inn drivern på 3 forsøket. Nå funker kortet, men ytelesen er ikke på bra. Fikk ca 7000 på i 3mark 06 med en Quadcore @ 3.6.

Så nå trenger jeg et nytt hovedkort i tilegg for å få brukt det med QX 9650.

Kanskje like greit å bare hoppe på Core i7 først som sist.

Lenke til kommentar
Flashfail som 10 tommeltotter?

Har kortet dualbios?/recovery?

Ja hovedkortet har dual bios. Jeg har sikkert flasha 100 bioser tidligere uten problem, så dette var merkelig.

Fikk føsrt melding om at flash var sucessful, men systemet looper bare før postscreen. Dualbios vet jeg ikke åssen funker. Har søkt litt rundt på det men ikke funnet noe metode.

Lenke til kommentar
Flashfail som 10 tommeltotter?

Har kortet dualbios?/recovery?

Ja hovedkortet har dual bios. Jeg har sikkert flasha 100 bioser tidligere uten problem, så dette var merkelig.

Fikk føsrt melding om at flash var sucessful, men systemet looper bare før postscreen. Dualbios vet jeg ikke åssen funker. Har søkt litt rundt på det men ikke funnet noe metode.

Første plass å sjekk blir vel manualen til hovedkortet? 100 bioser betviler jeg :)

Lenke til kommentar
Anbefaler ikke at 185.20 driveren brukes. Den er ikke engang beta.

Gå heller for 181.22 betaen http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_181.22_beta.html

Problemet mitt er bare at den ikke funker. Får ikke noe bilde i windows i det hele tatt. Får opp dette i problem reports:

Description

Windows encountered a problem while installing device drivers for your NVIDIA GeForce GTX 295

Problem signature

Problem Event Name: PnPDriverInstallError

Architecture: x64

Win32 error: 000005B4

Inf name: nv_disp.inf

Driver Package hash: 82e1ef381bb3653cda3c59520c85f0a444af4781

DDInstall section name: nv_GT2x

OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1

Locale ID: 1044

Files that help describe the problem

DMI6E2D.tmp.log.xml

oem17.inf

minidump.mdmp

memory.hdmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...