Rubyred Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Tok dette i gamlebyen i dag. 24mm, f.5,6, 1/160, iso800. Edit: Tyrkleif Endret 14. januar 2009 av Rubyred Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Personlig synes jeg dette blir for kjedelig. Burde enten gjort mer utav det, kanskje med sterkere farger. Eller gjort det enda mer minimalistisk med færre elementer. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 En skråere vinkel fra venstre hadde vært mer interessant. Eller et stående bilde nedenifra. Jeg vil se mer av døren. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Takker for svar.. Slike motiv blir lett statiske, og kjedelige. Er ikke fan av for mye forandring av fargene. Har korrigert hvitbalanse, da fargene var litt for kalde, men ellers urørt. Liker det slik. Er ikke fornøyd med venstresiden. Kunne kanskje fjernet røret, som skaper litt støy. Utsnittet ellers er valgt for å skape ro. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg tror ikke det hade holdt å fjerne rører på venstre side. For det så jeg ikke før du nevnt det. Det som ødelegger for deg, er at trappen slutter så brått. Hadde trappetrinnet forsvunnet ut av bildet, så hadde det vært bedre. Men det er en klonejobb som jeg ikke påtar meg! Når det gjelder komposisjonen ellers, så er den grei, og fargene er behagelig å se på. Men jeg føler at det er noe som mangler, uten at jeg kan sette fingeren på det. Har tatt lignende bilder selv, og de sliter med det samme. JEg lurer på om det er rett og slett at du har kommet for nærme. Hele døren, trappen og litt rundt funger ofte bedre. Tom Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Enig Tom. Slike motiver blir lett kjedelige. Er litt rusten etter å ha tatt opp hobbyen fra 80 tallet. Får bare stå på. Her er et bilde av hele døren. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Litt tønneforvrenging med 24mm-en? Det bør være muligheter her. Nå forsvinner jo ikke gamlebyen med det første, så du får muligheten å prøve igjen. Er det god plass bakover, slik at du kan bruke en lengre brennvidde, 85mm f.eks. Tom Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Nok av plass, og tid . Gamlebyen er et flott sted. Får ta meg noen flere turer dit. Hadde desverre kun med 14-24mm i går, så gjør flere forsøk en annen gang. Takker uansett for god kritikk. Er i støtet, så legger nok ut flere bilder etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå