Gå til innhold

30 dager retur rett på lefdal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel verdt forsøket, men har generelt dårlig erfaring med Lefdal. Til eksempel så diskuterte jeg hardnakket med de som jobbet der vedr om de tok i mot retur/garanti der. Ifølge dem så tok de kun i mot defekt/garanti/reklamasjoner hvis du hadde tegnet trygghetsavtalen til Lefdal, hvis ikke måtte man visstnok da direkte kontakt med leverandøren/importøren på egen hånd..

 

Jeg visste fortsatt bedre og takket fint NEI til trygghetsavtale/forsikringer. Litt ille at de prøver å skremme folk til å kjøpe disse.

 

Handler mye heller på Elkjøp, bedre vilkår på retur, og de har uansett prisgarantien mot butikker og seg selv. Har til og med fått priser tilsvarende nettbutikker der.

Lenke til kommentar

lefdal har angrerett på 14 dager når ting er kjøpt via nett.

0 dager når kjøpt fra selger i butikk...

 

Jeg kjøpte min acer one hos lefdal...

Etter 18 dager tok den kveld med varmeproblemer.

Jeg var å leverte den inn på dag nr 19.

 

Fikk beskjed om at acer hadde 15 dager doatid og derfor kunne jeg ikke få heve kjøpet eller bruke noe angrerett av noe slag.

Fikk beskjed at det ikke var noe angrerett fordi jeg hadde kjøpt maskina i butikk.

 

 

Endte opp med at maskina mi fortsatt er på service noe som skal ta alt ifra 2-4 uker

Lenke til kommentar

Lefdal praktiserer 30 dagers returrett på nøyaktig samme vilkår som Elkjøp.

 

De bruker derimot ikke dette lenger i sin markedsføring.

 

Har selv benyttet denne angrefristen uten problemer av noe slag og spurte for sikkerhets skyld en bekjent som jobber hos Lefdal og han kunne bekrefte at ordningen eksisterer.

Lenke til kommentar

jeg fikk ikke returrett på min maskin nå rett før helgen når jeg ville heve kjøpet på min acer one A150 som hadde varmeproblemer...

 

Hvor jobber denne kompisn din ?

 

Jeg måtte levere inn maskina mi for reperasjon jeg hos lefdal Alnabru i oslo... De nekta plent å gi meg noe penger tilbake...

Endret av kurtegutt
Lenke til kommentar

Lefdal har ikke returrett. Det kan hende de praktiserer det av og til, avhengig av konkurransen ellers i området, men normalt sett får du ikke returnert en vare der bare fordi du vil ha en annen PC, TV eller hva det nå måtte være. Det er kun Elkjøp som har 30 dagers returrett, og så lenge de annonserer med det er de pålagt å følge det opp. Forøvrig er returretten genial :D

 

Kurtegutt: Du kan ikke heve kjøpet på en ødelagt vare. Det eneste de kan gjøre (dette gjelder også på Elkjøp) er å sende maskina di inn på service. Om de på serviceverkstedet finner ut at dette er en garantisak, får du det dekket kostnadsfritt. Dersom de finner ut at maskina er selvforskyldt skadet, har du ingen krav på garanti. At det er selvforskyldt betyr ikke at det er gjort med vilje, det kan bare ha vært en forglemmelse eller hva som helst. Da har du ingen krav på garantireparasjon.

Lenke til kommentar
Er vel verdt forsøket, men har generelt dårlig erfaring med Lefdal. Til eksempel så diskuterte jeg hardnakket med de som jobbet der vedr om de tok i mot retur/garanti der. Ifølge dem så tok de kun i mot defekt/garanti/reklamasjoner hvis du hadde tegnet trygghetsavtalen til Lefdal, hvis ikke måtte man visstnok da direkte kontakt med leverandøren/importøren på egen hånd..

 

Jeg visste fortsatt bedre og takket fint NEI til trygghetsavtale/forsikringer. Litt ille at de prøver å skremme folk til å kjøpe disse.

 

Handler mye heller på Elkjøp, bedre vilkår på retur, og de har uansett prisgarantien mot butikker og seg selv. Har til og med fått priser tilsvarende nettbutikker der.

 

Det er jo direkte ulovlig av Lefdal å nekte deg retur ved å henvende deg til butikken. Du har valget mellom å la dem håndtere reklamasjonssaker, eller å ta det direkte til produsent eller hvilket som helst mellomledd. De kan ikke bare henvise deg til importør/produsent og fraskrive seg ansvar, for de er første og mest ansvarlige ledd i en kjede hvor alle parter er ansvarlige for reklamasjon.

Lenke til kommentar
Jeg måtte levere inn maskina mi for reperasjon jeg hos lefdal Alnabru i oslo... De nekta plent å gi meg noe penger tilbake...

Selvfølgelig hever de ikke kjøpet på en maskin for første gangs feil. Det er heller ikke slik at de tar tilbake produkter som har blitt ødelagt på noe åpent kjøp.

 

Du fikk nøyaktig det du kan kreve, altså en reparasjon.

Lenke til kommentar

nå vet du like godt som meg at et varmeproblem kan ikke fikses uten at de bygger om chassi :p

Når den er reparert så kommer jeg til å få samma problem igjen.

Maskina går varm bare den står på....

Så hva tjener de på å reparere den når de vil få den inn til rep igjen om ikke lenge.

Jo de tjener en misfornøyd kunde som venter ukesvis på at maskina skal bli fiksa... :)

sitter du fortsatt i ljusdal btw ?

Lenke til kommentar

Varmeproblem kan også skyldes at en vifte ikke fungerer riktig, at CPU har en defekt, at heatsink har defekt, at du har stappet kattehår inn i luftutganger.

 

Å si at varmeproblemer ikke kan løses uten å bygge om chassi viser egentlig bare at du ikke har så god oversikt over hvordan en bærbar PC fungerer som du tydeligvis tror.

Lenke til kommentar
nå vet du like godt som meg at et varmeproblem kan ikke fikses uten at de bygger om chassi :p

Når den er reparert så kommer jeg til å få samma problem igjen.

Maskina går varm bare den står på....

Så hva tjener de på å reparere den når de vil få den inn til rep igjen om ikke lenge.

Jo de tjener en misfornøyd kunde som venter ukesvis på at maskina skal bli fiksa... :)

sitter du fortsatt i ljusdal btw ?

 

Dersom dette hadde skyldtes en ren konstruksjonsmessig svikt i designet, ville nok langt flere enn deg hatt dette problemet. Selv synes jeg det er overraskende lite trøbbel med netbook-maskinene rent generelt. Vil tro, som TEE nevner, at det er en defekt vifte, støv/hår som blokkerer varmen i maskina, defekt heatsink eller noe annet. Da MÅ maskina inn på serivce.

 

En ting som irriterer meg er at folk forventer at tingene de sender på reparasjon skal være fikset helst før de leverer inn produktet. En ekstremt egoistisk tankegang. 2-4 uker ER kjapt. Du må huske at feil på produkt kan være individuelle, og servicebedriften må ofte bestille opp deler fra produsent for å kunne reparere skaden. Ting tar tid, men dersom du har behov for maskina (jobb, skole) og servicen er beregnet å ta mer enn så og så lang tid, vil ofte butikken tilby en utlånsmaskin mens din egen er på service. Måten garantisystemet fungerer på i Norge, og den servicen butikker i Norge (spesielt Elkjøp) tilbyr kundene sine er mer eller mindre enestående i verdenssammenheng. Synes nordmenn burde slutte å klage så mye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...