Flippo Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er ikke den største grunnen til at han bør kontakte selger direkte at skjermene de fleste nettsjappene selger er parallel-importert og den offisielle importøren ikke vil ha noe med disse skjermene å gjøre? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Vanskelig jeg nei.Fikk nettopp nytte av dette da min ruter døde etter 2,5 år. D-Link nekta garanti og reklamasjon(2 års garanti på DGL-4300) Sendte inn reklamasjon til mpx(kjøpte den der), og de godkjente den etter 1 dag Døde vel i grevens tid ettersom 5 års reklamasjon snart er en saga blott. Produkter som er solgt med lovfestet reklamasjonsrett på 5 år vil beholde denne, det er produkter som selges etter en eventuell lovendring som vil ha reklmasjonsrett knyttet til de nye bestemmelsene. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 [i dette tilfellet sier reklamasjonsloven at tv-en din skal virke i 5 år. Det er kanskje å dra det litt langt. Loven sier at du kan reklamere på mangler ved produktet innen 5 år etter kjøpsdato. Lenke til kommentar
small_pc Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Her var det mye kunnskap! Noen ting jeg også lurer på vedrørende garanti/reklamasjon. Når starter garantien å gjelde? -Produksjonsdato -Tidspunktet man legger inn ordre -Tidspunktet man betaler -Tidspunktet varen sendes fra leverandør -Tidspunktet transportør overleverer til sluttkunde Hvor lenge varer garantien? La oss si at garantien er to år. Du melder inn et problem dagen før toårsdagen for datoen da garantien startet - er det nok? Eller må reperatør ha produktet til test FØR garantien utgår? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Siden det er snakk om garanti finnes det ikke noe fasitsvar, da betingelsene bestemmes helt og holdent av den som gir garantien. Når det gjelder reklamasjon begynner reklamasjonsfristen å løpe fra den dagen du mottok varen, og varer til 2 eller 5 år etter dette. Det holder at du melder fra om mangelen innen rimelig tid etter at du oppdaget den, og før reklamasjonsfristen utløper. Så om du melder fra om mangelen en dag før fristen går ut, holder dette selv om selger ikke har fått undersøkt varen enda. Endret 15. februar 2009 av TEE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå