Gå til innhold

Problemer med WD My Book 500GB - disk ødelagt?

Anbefalte innlegg

Sliter litt med My Book'en min. Når jeg kobler i strømmen, så står den grønne lyset på forsiden og bare blinker. Tenkte kanskje det kunne være strømforsyningen som var gått, så kjøpte et 3,5" kabinett og satte disken i My Book'en inn der, men det samme skjer der. Lyset der også står bare å blinker. Hvis jeg legger øret inntil kabinettet kan jeg høre en svak klikkelyd. Den mounter ikke i windows, GetDataBack finner ikke disken.

Er disken ødelagt, eller er det noen andre programmer som kan finne disken siden den ikke kan mountes?

Vil helst slippe å sende den til IBAS..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500Gb SATA disken til WD er bare skrot.

Holdbarheten er tragisk på disse, lengste min har fungert er 1 år så langt.

Korteste levetid jeg kjenner til er 3 dager, mest kontrollerfeil virker det som på disse diskene, helt sikkert brukt elektronikk fra Franske biler :p

Hos meg holdt en slik disk i 2-3 måneder og det var disken jeg fikk på RMA fra WD etter at den første konket ut etter 1 år.

Så de funker til data du ikke er redd for, men om du vil ha backup så styrer du LANGT unna 500Gb modellen til WD.

Lenke til kommentar
500Gb SATA disken til WD er bare skrot.

Holdbarheten er tragisk på disse, lengste min har fungert er 1 år så langt.

Korteste levetid jeg kjenner til er 3 dager, mest kontrollerfeil virker det som på disse diskene, helt sikkert brukt elektronikk fra Franske biler :p

Hos meg holdt en slik disk i 2-3 måneder og det var disken jeg fikk på RMA fra WD etter at den første konket ut etter 1 år.

Så de funker til data du ikke er redd for, men om du vil ha backup så styrer du LANGT unna 500Gb modellen til WD.

Det er ikke et år siden jeg kjøpte den engang, kjøpte den på sommeren ifjor. Er ikke primært en backup-disk, men jobber som DJ og la alt av musikken min der i forbindelse med bytte av pc osv.. Så hadde vært kjekt å reddet dataene :S

Hvordan er 1TB diskene til WD da? Like skrot?

Vis den lager en klikkelyd så kan du regne med at den er død ja.

Var det jeg var redd for også.. Den er veldig veldig svak den lyden.. Såvidt du hører den om du legger disken helt inntil øret.

Lenke til kommentar

Da har du vært heldig så langt, det er ikke WD generelt som er problemet det er at AKKURAT 500Gb modellen er PILL RÅTTEN tvers igjennom.

Tror designet er utviklet på en Mandag rett etter at ingeniørene feiret suksessen med 320Gb modellen som de hadde før og fyllesjuka har gjort sitt for noe vidunder i utholdenhet er den ikke.

Over 1 år er det sjelden at den går, de eldre WD diskene tikker å går fortsatt ganske pent og 1Tb disken min runder vell året ganske så snart og enda ikke antydning til problemer, men har forsikret meg på den siden.

1Tb Seagate disken som ikke står i RAID må jeg holde ett øye med etter disse merkelige firmware problemene.

Blir vell backup ut på ekstern disk av den antar jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...