ChrisHansen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Sliter litt med My Book'en min. Når jeg kobler i strømmen, så står den grønne lyset på forsiden og bare blinker. Tenkte kanskje det kunne være strømforsyningen som var gått, så kjøpte et 3,5" kabinett og satte disken i My Book'en inn der, men det samme skjer der. Lyset der også står bare å blinker. Hvis jeg legger øret inntil kabinettet kan jeg høre en svak klikkelyd. Den mounter ikke i windows, GetDataBack finner ikke disken. Er disken ødelagt, eller er det noen andre programmer som kan finne disken siden den ikke kan mountes? Vil helst slippe å sende den til IBAS.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 500Gb SATA disken til WD er bare skrot. Holdbarheten er tragisk på disse, lengste min har fungert er 1 år så langt. Korteste levetid jeg kjenner til er 3 dager, mest kontrollerfeil virker det som på disse diskene, helt sikkert brukt elektronikk fra Franske biler Hos meg holdt en slik disk i 2-3 måneder og det var disken jeg fikk på RMA fra WD etter at den første konket ut etter 1 år. Så de funker til data du ikke er redd for, men om du vil ha backup så styrer du LANGT unna 500Gb modellen til WD. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vis den lager en klikkelyd så kan du regne med at den er død ja. Lenke til kommentar
ChrisHansen Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 500Gb SATA disken til WD er bare skrot.Holdbarheten er tragisk på disse, lengste min har fungert er 1 år så langt. Korteste levetid jeg kjenner til er 3 dager, mest kontrollerfeil virker det som på disse diskene, helt sikkert brukt elektronikk fra Franske biler Hos meg holdt en slik disk i 2-3 måneder og det var disken jeg fikk på RMA fra WD etter at den første konket ut etter 1 år. Så de funker til data du ikke er redd for, men om du vil ha backup så styrer du LANGT unna 500Gb modellen til WD. Det er ikke et år siden jeg kjøpte den engang, kjøpte den på sommeren ifjor. Er ikke primært en backup-disk, men jobber som DJ og la alt av musikken min der i forbindelse med bytte av pc osv.. Så hadde vært kjekt å reddet dataene :S Hvordan er 1TB diskene til WD da? Like skrot? Vis den lager en klikkelyd så kan du regne med at den er død ja. Var det jeg var redd for også.. Den er veldig veldig svak den lyden.. Såvidt du hører den om du legger disken helt inntil øret. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er skeptisk til WD sin 1Tb disk, derfor jeg kjører den i RAID 1 med 1x Seagate ES2 disk som visstnok er kremen til Seagate utenom SAS. Har enda til gode å få feil på den disken men vi får se. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har hatt min 500gb WD i snart 2 år. Er strålende fornøyd med den Men nå vurderer jeg å kjøpe en til. Sier dere at enda en WD vil være et dårlig kjøp? Hva burde jeg evt. gå for? Lenke til kommentar
ChrisHansen Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har vært fornøyd helt til den røyk. Leter fortsatt etter en metode å redde dataene, fortsatt ingen som har tips? Jeg vurderer fortsatt å kjøpe en 1TB WD, men om den er like ustabil så går jeg nok for et annet merke! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har en mengde WD eksterne disker og har ikke hatt noen problemer. De fleste av disse er sikkert 2-3 år gamle. Feil kan det bli på alle merker, det er ingen disker som garantert holder i x antall år. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Da har du vært heldig så langt, det er ikke WD generelt som er problemet det er at AKKURAT 500Gb modellen er PILL RÅTTEN tvers igjennom. Tror designet er utviklet på en Mandag rett etter at ingeniørene feiret suksessen med 320Gb modellen som de hadde før og fyllesjuka har gjort sitt for noe vidunder i utholdenhet er den ikke. Over 1 år er det sjelden at den går, de eldre WD diskene tikker å går fortsatt ganske pent og 1Tb disken min runder vell året ganske så snart og enda ikke antydning til problemer, men har forsikret meg på den siden. 1Tb Seagate disken som ikke står i RAID må jeg holde ett øye med etter disse merkelige firmware problemene. Blir vell backup ut på ekstern disk av den antar jeg. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) 007CD:Gjelder det bare med Mybook, eller også Western Digital Elements 500 GB? Endret 14. januar 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Kjøp en på 640GB hvis du er i tvil om 500GB utgaven. Prisen på WD640 ekstern er ca 7-800kr. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 007CD:Gjelder det bare med Mybook, eller også Western Digital Elements 500 GB? De bruker stort samme diskene internt som de selger i eksterne kabinetter så da følger nok problemene med over. Har sett en del av disse eksterne visse samme merksnodige problemer som 500Gb modellen har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå