Gavekort Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei! Eg sitter med Linux Mint, ein topp distro, men eg har problemer med flimmer i filmer i både openGl og dei andre decoderene, eg har store problemer med å starte Blender, som bare ender opp som masse uklare vertikale striper med skimting av programmet. Nettspill og andre flash/java-baserte applikasjoner får uventet FPS-drop. Eg har ein HP Compaq 6715b med eit X1200-skjermkort, så OpenGL skulle ikkje vært nokko problem, dette har forøvrig skjedd med mange andre Gnome-baserte desktops, men merkelig nok ikkje KDE-baserte desktops. Mvh. Fredrik Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 X1200, er det ATI eller nVidia? Har du installert driver? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Prøv å re-installer Flash og java. Pass på at du har en oppdatert versjon. Fungerte for meg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 ATI. Ok, takker. Lenke til kommentar
Hans Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg sleit med flimmer i VLC i Ubuntu 8.10, men fikk det vekk ved å sette video output til X11 i VLCs video options. Evt midlertidig slå av Compiz. Mvh Hans Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Har hatt ein liten misstanke til at Compiz står bak nokko av dette, men eg kan jo ikkje skifte renderen i applikasjoner som Blender o.l. Kan jo evt. prøve å slå av Compiz neste gang. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå