oystein_i Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Hei Jeg overtok et chinon cp-7m for noen år siden og har vel lenge tenkt å ta det mer i bruk. Men objektivet som sitter på er ikke av den mest anvendelig sorten (sigma skyvezoom 70-210mm). Jeg har forsøkt å google litt om fatninga til dette kamerahuset som jeg tror skal være pentax. Men hvilke pentaxobektiver som passer klarer jeg ikke å bli helt sikker på. Tenkte å kjøpe et rimelig fastobjektiv med en litt mer anvendelig brennvidde. Alternativt en standardzoom. Men det skal ikke være dyrt, ser ikke for meg at dette kameraet blir brukt noe mer enn helt sporadisk ved siden av 400D. Setter pris på noen tilbakemeldinger på hvilken fatning dette kamerahuset bruker og hvilke objektiver som kan være aktuelle å lete etter på bruktmarkedet Edit: Alle erfaringer med chinon og/eller cp-7m er interessante Mvh Øystein Endret 14. januar 2009 av oystein_i Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Du finner sikkert endel tester på verdensveven, men en ting kan jeg svare på. Chinon brukte helt vanlig Pentax K-fatning på åttitallet. Modellen er noe så artig som et nedskalert AF-kamera (der AF og TTL-blitsstyring er fjernet). Her finner du manual til kameraet ditt. Kjøp den en 50mm f/1,7 over nettet. Koster ikke mye, smaker ganske godt med chillisaus. Endret 15. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
oystein_i Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Tusen takk for råd og link! Virker som speilet er fullt av støv, men den lokale fotobutikken kan kanskje ordne det. Skal lete etter en 50mm 1.7. En treig telezoom er ikke det helt store å begynne å utforske film-slr med. Ser frem til å kjøpe en rull eller to s/h film og ta sakene i bruk Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå