Gå til innhold

Bærbar til studier, musikk, film. Tips? ca 6k

Frosten

Anbefalte innlegg

I forbindelse med studier må jeg kjøpe meg en bærbar. Har hele tiden utsatt det da jeg har både stasjonær gaming maskin og "arbeidsmaskin". Det jeg trenger den bærbare til er som sagt studier, diverse matte og fysikk programmer (ikke noen tunge programmer), musikk og film.

Må ha en bærbar som er rask, godt batteri, kan kjøre et par programmer samtidig, 3GB minne, minimum 160GB HDD, trådløst nettverkskort. Foretrekker Intel fremfor AMD.

Trenger i utgangspunktet ikke noe dedikert grafikkort, men er vel som oftest inkludert i en eller annen form.

Har sett på Acer Aspire 5930G siden den blir anbefalt veldig ofte, men jeg er ikke villig til å betale 7500,- for den når den er dårligere enn min stasjonære gaming pc samt at jeg da heller ikke kommer til å spille på den. Hadde den kostet det den gjorde tidligere ca 6k-6.5k, så hadde det ikke vært noen tvil, men nå er den for dyr. Kanskje... hehe

Acer Aspire 5930G frister, men jeg tror at jeg kommer til å kjøpe en PC som er langt over det jeg faktisk trenger, og det er å kaste penger ut vinduet.

Det jeg frykter er at jeg mister for mye CPU dersom jeg går på de billigste bærbare. Nå som jeg først må kjøpe meg en bærbar så vil jeg jo tross alt også ha en bærbar som faktisk er bra og som kan brukes som en fin stuePC med alt det måtte innebære.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...