pendel Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, Jeg lurer på hva som er forskjellen mellom disse kortene: HIS Radeon HD 4850 512 MB IceQ4 TurboX HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 512MB Jeg er litt forvirret, for det ene (TurboX) koster jo betraktelig mer enn det andre, men er den eneste forskjellen på de at den med "TurboX" er overklokket av leverandøren? Jeg har forstått det slik at det er temmelig enkelt å overklokke disse kortene, så hvorfor ikke kjøpe det billige og overklokke det selv? Så lenge kjøleteknologien er den samme burde vel ikke det by på problemer? Er det noe jeg har gått glipp av som kan få meg til å gå for det dyre? Hilsen Kristoffer Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er nok overklokken som drar TurboX kortet opp i pris ja. Nei det er ikke så vanskelig å overklokke selv, men du mister garantien ved overklokking (om kortet har vært lettere klokket og blir levert til produsenten p.g.a. feil som forekommer på standard hastigheter så er det nokså umulig å finne ut om det har vært klokket eller ei). Kjøleløsningen og minnemengden er like, så jeg hadde gått for det billigste alternativet Lenke til kommentar
pendel Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 mange takk for svar! jeg tror jeg går for det rimelige da, så får vi se om jeg ikke faller for fristelsen til å overklokke en smule! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå