KennethDreyer Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, Er det noen steder man kan lese om forholdet mellom salgsprisen på en leilighet og utleieprisen? Jeg vet at det vil variere, men regner også med det finnes noen pekefingerregler? Disse reglene endres vel stadig vekk, så det er sikkert noen metoder for å regne seg fram til de. Noen ideer? F.eks en gjennomsnittelig leilighet i Oslo verdt 1.5mill, hva leies de ut for? En gjennomsnittelig leilighet i Hamar til 1 mill, hva leies den ut for? Faktorer som beligenhet, standard, antall soverom osv spiller jo inn på kjøpssummen, men regner med samme faktorer går på leiepris, slik at disse prosentene ofte går hånd i hånd? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Prisene på markedet på kjøp og utleie følger ikke samme konjunkturer, så jeg tror ikke du kommer til å finne en fasit som dette. Beste måte å sette utleiepris er å se hva tilsvarende leilighetere i tilsvarende strøk leies ut for. Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 noen gode verktøy for dette da, annet enn å sitte dagen lang på finn.no ? Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du trenger vel ikke sitte dagen lang på Finn for å finne ut av det. Men hvorfor ikke se på SSBs leiemarkedsundersøkelse? Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Fordi jeg ikke visste om at den lå der! tilbyr den siden noe historisk data også? Kanskje t.o.m med regionsinndeling? Lenke til kommentar
KS Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ja. Hvis du faktisk går inn på linken og klikker videre på "Flere tall i Statistikkbanken" så får du historiske tall og regionsinndeling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå