KennethDreyer Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, Om man har penger på BSU kontoen sin og skal kjøpe seg sin første leilighet, men ikke har planer om å bo i den selv, bare leie den ut.. vil det være lov? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Du kan bruke BSUpengene til snop og damer for alt banken bryr seg, men når du først har begynt å ta ut sparepengene dine, mister du BSUfordelene. Endret 15. januar 2009 av Melkekartong Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke slik at man må betale tilbake fordelene man har fått gjennom årene om man bruker pengene på annet tull da? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du kan bruke BSUpengene til snop og damer for alt banken bryr seg, men når du først har begynt å ta ut sparepengene dine, mister du BSUfordelene. Man bør passe seg for å gi svar på ting man åpenbart ikke har satt seg inn i. Hvis man ikke bruker pengene til å enten kjøpe bolig eller å nedbetale boliggjeld, så vil man måtte tilbakebetale den skattefordelen man har hatt på ordningen. Les mer her. -KJ Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Det jeg også har hørt, så derfor jeg lurer på om jeg MÅ bo i boligen selv eller om den kan leies ut Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 I et slikt spørsmål der man risikerer en del kostnad hvis det ikke blir ret så ville jeg ha forespurt mitt lokale skattekontor skriftlig for å ha noe å slå i bordet med i tilfelle. -KJ Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg har problemer med å se hvor i kjøpeprosessen banken eller skattemyndighetene vil komme inn og be om dokumentasjon på at du skal bo/har bodd i boligen selv. Videre kan jeg ikke huske å ha lest noe sted at man skal bo i boligen selv er et krav. Men jeg er hverken ansatt i bank eller ligningsvesenet, kun huseier med BSU. Men hvis tanken din er slik som jeg beskriver under tror jeg du befinner deg i en mørk gråsone: -Din bror kjøper bolig -Du har fullt oppspart BSU som du ønsker å bruke på ny bil -Du kjøper boligen sammen med din bror, men han blir oppført som 100% eier -Din bror betaler deg ut med summen du skjøt inn. Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Hvor i alle dager fikk du den tanken fra, Ekko? Jeg kunne tenke meg å kjøpe en leilighet i Norge, som jeg kan leie ut til jeg kommer tilbake fra studiene mine i Australia. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hehe, for all del, jeg har ingen mistanker om at du har planer om det. Bare en tanke jeg kom på i farten. Synes det var en litt interessant problemstilling. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Etter å ha lest igjennom min BSU avtale står det at du selv må disponere boligen du bruker BSU-pengene dine på. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Det kan jo være en formulering for at du ikke skal pusse opp noen andres bolig. I kjøpssammenheng er det vel ingen som kontrollerer hva boligen brukes til i ettertid, og som noen påpekte her, så må jo folk kunne selge boligen dagen etter de kjøper den mhp samlivsbrudd osv. Endret 16. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå