Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

BSU for leilighet man ikke selv bor i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan bruke BSUpengene til snop og damer for alt banken bryr seg, men når du først har begynt å ta ut sparepengene dine, mister du BSUfordelene.

Man bør passe seg for å gi svar på ting man åpenbart ikke har satt seg inn i. Hvis man ikke bruker pengene til å enten kjøpe bolig eller å nedbetale boliggjeld, så vil man måtte tilbakebetale den skattefordelen man har hatt på ordningen.

Les mer her.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å se hvor i kjøpeprosessen banken eller skattemyndighetene vil komme inn og be om dokumentasjon på at du skal bo/har bodd i boligen selv.

Videre kan jeg ikke huske å ha lest noe sted at man skal bo i boligen selv er et krav. Men jeg er hverken ansatt i bank eller ligningsvesenet, kun huseier med BSU.

Men hvis tanken din er slik som jeg beskriver under tror jeg du befinner deg i en mørk gråsone:

-Din bror kjøper bolig

-Du har fullt oppspart BSU som du ønsker å bruke på ny bil

-Du kjøper boligen sammen med din bror, men han blir oppført som 100% eier

-Din bror betaler deg ut med summen du skjøt inn.

Lenke til kommentar

Det kan jo være en formulering for at du ikke skal pusse opp noen andres bolig. I kjøpssammenheng er det vel ingen som kontrollerer hva boligen brukes til i ettertid, og som noen påpekte her, så må jo folk kunne selge boligen dagen etter de kjøper den mhp samlivsbrudd osv.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...