eTrollet Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Når man sitter for lenge på gjerdet er faren for å falle ned ganske stor. Jeg sikter til at objektivet nevnt i emnetittel har hatt en prisoppgang på hele 36%. Jeg var nemlig i ferd med å skulle kjøpe et slikt etter lengre tids vurdering. Nå koster det kr.12121,- hos Japan Photo, mot tidligere kr.8895,-. En prisforskjell på på ikke mindre enn kr.3226,-. Prisoppgangen er større enn prisforskjellen opp til storebror, f/2.8, som utgjør kr.2868,-. Jeg bare spør, hva skjer? Har Canon tenkt å få solgt noen f/4 i det hele tatt nå? Skal jeg "svi av" 12k, ja da blunker jeg ikke med å legge på 3k til. Nå er jeg godt inneforstått med at dette objektivet har fått meget gode kritikker på nett, men de fleste brukere som har gitt god kritikk har som minus trukket frem f/4. Kan noen forklare årsaken til prisoppgangen og om denne prisen kommer til å forbli til "evig tid"? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1059632&st=0 Lenke til kommentar
300D Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ser ut som Scandinavian Photo selger det for 10.195 kr, det er ca. 2000 kr billigere enn Japan... Lenke til kommentar
zorry Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Stikkordet er vel lav kronekurs. 7,04 pr USD og hele 9,37 pr EURO ifølge valutakalkulatoren til Aftenposten... Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ser ut til at vi får venne oss til prisøkning. Trodde krona skalle ha styrket seg nå jeg, men det er vist ikke bedring i sikte med det første. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå