Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappa skal gifte seg, forhastet besluttning?

Anbefalte innlegg

Faren min har en kjæreste han fikk for ett år siden. De skal nå gifte seg. Men jeg syns det er et tullete valg.

Jeg har hørt at en forelskelse varer i 1,5 år i gjennomsnitt, de har altså ikke vært sammen i mer enn ett år. Etter det er det vistnok et etablert kjærlighetsforhold som avgjør om forholdet vil vare. Det er det ikke sikkert det gjør. Dessuten så har kjæresten nettop flyttet inn. Det er en del unødvendige ting, bryllupsfest, reise etc. som koster penger. Hva er poenget med å gifte seg? Blir man mer forelsket? Tror ikke det -.- Dessuten er han 40 år og kjæresten 25 eller noe, og det er jo unødvendig å gifte seg så fort som mulig.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke han trenger å være redd for at forelskelsen går over etter et år først, det synes jeg var veldig lenge.

Man burde derimot bo sammen i minst et år spør du meg. Man kjenner ikke en person helt før det. Og hvis hun nettopp flytta inn er det altfor tidlig iallefall.

Giftemål kan jo føles bra og flott for mange, og kanskje vil mange føle at de må gifte seg på grunn av massesuggesjon og forventningspress (spesiellt religiøse folk). Derfor kan det nok virke fornuftig å gifte seg, men det er jo en dårlig grunn til å gifte seg da.

Jeg tror uansett at giftemål ofte er dumt, det er litt sånn for å forsegle forholdet, og mange føler at de ikke trenger å jobbe like hardt for å få forholdet til å fungere da.

Lenke til kommentar
Faren min har en kjæreste han fikk for ett år siden. De skal nå gifte seg. Men jeg syns det er et tullete valg.

Jeg har hørt at en forelskelse varer i 1,5 år i gjennomsnitt, de har altså ikke vært sammen i mer enn ett år. Etter det er det vistnok et etablert kjærlighetsforhold som avgjør om forholdet vil vare. Det er det ikke sikkert det gjør. Dessuten så har kjæresten nettop flyttet inn. Det er en del unødvendige ting, bryllupsfest, reise etc. som koster penger. Hva er poenget med å gifte seg? Blir man mer forelsket? Tror ikke det -.- Dessuten er han 40 år og kjæresten 25 eller noe, og det er jo unødvendig å gifte seg så fort som mulig.

Hva syns dere?

det hadde vell vært litt kult å ha en 25 åring som stemor:P

ontopic: Jeg personlig syns de burde vente lenger, men jeg tror ikke det er noe du kan gjøre for å stoppe dette.. hvis begge er enige så er det lite du kan gjøre, hvis du ikke vil at de skal gifte seg da

Lenke til kommentar
ontopic: Jeg personlig syns de burde vente lenger, men jeg tror ikke det er noe du kan gjøre for å stoppe dette.. hvis begge er enige så er det lite du kan gjøre, hvis du ikke vil at de skal gifte seg da

Truth

edit: Ellers kan du vel bare hoie ut når presten spør om det er noen som har noen innvendinger :p Hva skjer da egentlig?

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Umulig å si. Men en hver mann kunne jo tenkt seg ei ung fin dame på 25 ;) Men om det er lurt av henne og gifte seg med han.. Det er noe annet. En har ting som barn (både nåværende og fremtidige), arveoppgjør og generell tilpassing til familien.

jeg vil tro at din far tenker med pikken, mens hun tenker med lommeboka. At dette går ut ovr deg har selvfølgelig ingen av dem tenkt på.

Forøvrig så kan forelskelse vare mer eller mindre livet ut ;) Men da skal en være usannsynlig heldig ;)

Har faren din mye penger?

Overveiende sannsynlig ;)

Lenke til kommentar
Faren min har ikke veldig mye penger. Han har livserstatning fra mor, som er på 750 000 eller noe. Jeg tror ikke pappa tenker med pikken, det er jeg nesten sikker på for det går ikke ann. Og det virker ikke egentlig ikke som henne tenker penger men det skal jeg ikke heeelt utelukke.

Har du tenkt gjennom hva du _faktisk_ bekymrer deg for? Og, hvor gammel er du? Har du søsken?

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å få henne til å kjøpe alkohol til meg, og jeg bekymrer meg ikke for noen ting. Jeg syns bare det er en forhastet beslutning og det var det jeg lurte på om dere syns. Ikke noe annet.

Da må vi vite mer. alt kan være ok, alt kan være på hue og ræva. Kommer helt an på.

Lenke til kommentar
Kan jo virke litt tidlig ja. Spesielt siden hun nettopp har flyttet inn. Men om de er stormende forelska så kan jo så si ingen stå i veien for at de skal kunne gifte seg da.

Selvfølgelig kan man stå i veien for det, og hvis de gifter seg i stormende forelskelse, trenger det ikke å være en veldig lur beslutning å gifte seg.

Forelskelse er nemlig bare et hormon i hjernen, og det produseres ikke over lengre tidperioder.

Jeg tror de forhaster seg, det skader tross alt ikke så mye å vente litt.

Jeg høres kanskje pessimistisk ut men det er ikke jeg som sa at skillsmissestatestikken er 50/50!

Lenke til kommentar

Faren din har massevis av livserfaring og har trolig tenkt gjennom det han gjør. Jeg ser ingenting i veien med at de gifter seg om det gjør dem lykkelig. Det er kanskje ikke det mest rasjonale valget de tar siden de ikke har prøvd å bo i lag i lengre tid, men det kan godt være valget som gjør dem lykkelig.

Faren din tar en risk med å velge å gifte seg så tidlig i et forhold. Kanskje går det til helvete, kanskje finner de lykken for livet. Uansett deres valg.

Lenke til kommentar

Ja nå skal det sies at brullypet ikke enda er planlagt, de er bare forlovet men det er vel samme greia siden de tross alt har bestemt seg? Uansett, takker for svar. Selv syns jeg som sagt det er litt tidlig å gifte seg, og jeg ser ikke hvorfor de ikke kan vente, men vi får se hvordan det blir utover, om pappa er en kåt jævel og at hun er kynisk. Skal ikke heeelt utelukke det men jeg tror ikke det er sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...