Nesnitram Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei Jeg ringer og sender sms svært lite, og lurer på hvilket abonnement som vil lønne seg for meg? Dessuten er det viktig at ikke mobilen (Sony Ericsson W960i) koster all verdens med abonnementet jeg velger. Jeg tenkte først at jeg ville kjøpe mobilen med netcom abonnement, men jeg finner ikke mobilen til salgs på nettsiden deres. > Har også et spørsmål angående Wlan. Hva er bedre med å kunne koble seg opp til et trådløst nettverk enn "vanlig" internett på mobilen? Er det billigere, raskere? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Jeg ringer og sender sms svært lite, og lurer på hvilket abonnement som vil lønne seg for meg? http://www.telepriser.no/ Jeg tenkte først at jeg ville kjøpe mobilen med netcom abonnement, men jeg finner ikke mobilen til salgs på nettsiden deres. Hvis den ikke ligger tilgjengelig i nettbutikken deres så vil jeg anta at det er en rimelig stor sjanse for at de ikke selger den telefonen. Hva er bedre med å kunne koble seg opp til et trådløst nettverk enn "vanlig" internett på mobilen? Er det billigere, raskere? Billgere og raskere. Endret 14. januar 2009 av Bretteville Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Dersom ein brukar sitt eige private trådlause nett betalar ein ikkje noko ekstra utanom den faste prisen på breibandlinja. Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Dersom ein brukar sitt eige private trådlause nett betalar ein ikkje noko ekstra utanom den faste prisen på breibandlinja. Hva om jeg kobler meg opp til et ubeskyttet nettverk? Er det gratis da. For hvilke trådløse internett-tilkoblinger betaler jeg for da, vis det er gratis så lenge jeg har tilgang til det? Takk for begge svar. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Så lenge du er koblet til et trådløst nettverk via wifi/wlan, da sender du datatrafikken gjennom nett linja til de som eier nettverket du er koblet til, og ikke via mobilnettet. Så alle ubeskyttete nettverk du finner rundt omkring er lov og bruke, setter ikke privat personer passord på nettverket, så lenge det står åpent for alle og koble seg til det er det heller ikke ulovlig og koble seg til, f.eks naboen sitt nettverk. Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Så lenge du er koblet til et trådløst nettverk via wifi/wlan, da sender du datatrafikken gjennom nett linja til de som eier nettverket du er koblet til, og ikke via mobilnettet. Så alle ubeskyttete nettverk du finner rundt omkring er lov og bruke, setter ikke privat personer passord på nettverket, så lenge det står åpent for alle og koble seg til det er det heller ikke ulovlig og koble seg til, f.eks naboen sitt nettverk. Ok, men Bretteville forklarte at det er billigere og raskere med wlan på mobilen. Sånn jeg forsto det nå var det både gratis og lovelig å koble seg opp til et ubeskyttet nettverk. Endret 15. januar 2009 av Johanmartinsen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 *Sånn jeg forsto det nå var det både gratis og lovelig å koble seg opp til et ubeskyttet nettverk. Det er helt korrekt. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det som kostar er dersom ein loggar seg på Telenors trådlause soner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå