Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Multicom - Ingen på jobb?


Anbefalte innlegg

Sendte inn min bærbare PC som primært brukes til studie litt før Jul. Og den var hos Multicom 02.01.2009. De er en feil på den som jeg ønsker å reklamere på, men har enda ikke fått svar. Så jeg sendte en mail i går kveld som jeg ikke har fått svar på. Jeg har dessuten prøvd å ringt de flere ganger i dag helt til jeg får opptatt signal.

 

Det begynner å se svart ut, for jeg er veldig avhengig av maskinen på studie mitt. Jeg hadde også kontakt med Multicom rundt 09.01.2009 ang. låne-PC, men det avslo de blankt. Så her sitter jeg uten min bærbare datamaskin, noe som gjør hverdagen min svært vanskelig da jeg går Dataingeniør studie.

 

Noen som har hatt kontakt med Multicom support i dag? Virker som de har tatt dagen av..?

 

Andre erfaringer med Multicoms support mottas også med takk :)

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt offtopic: Er det HP pc som skal fikses? Jeg har en HP bærbar som og må på service, den ble ødelagt 15.desember 2008, den ligger ennå hjemme hos meg. Kjøpte den på Amentio, de sier;

"vi har til nå ikke fått noen tilbakemelding fra HP i denne saken, eller for den del, ingen av våre saker hos HP som ble registrert rett før jul, men vi vil ta kontakt med de i neste uke og høre ståa på saken. Mulige de allerede har sendt ut returslipp også, men skal varsle deg så fort vi vet noe."

 

Idag 14.Januar 2009 så har jeg enda ikke fått levert PCen inn på service.

 

Begynner å bli dritt lei ventingen. Elendig kundeservice av HP/Amentio.

 

 

OT: har fått kontakt med Multicom før, kjempe service.. Er det mulig at de har litt problem med systemet eller noe ?!

Endret av Fredrik-datanerd
Lenke til kommentar
DRIFTSMELDING 12.01.2009:

Siden nyttår har vi hatt veldig stor pågang med mange ordrer. Dette kombinert med litt sykdom på lageret, har medført noe ekstra behandlingstid på våre leveranser. Vi jobber på spreng med å ta dette inn igjen, og regner med å ha normal behandlingstid i starten av uke 4. Vi beklager ulempene dette medfører for deg som kunde.

Lenke til kommentar

Det er en Multicom Xishan M740. Så nei, det er ikke en HP. Amentio sin kundeservice har jeg bare godt å si om. De har oppført seg som en mye mer seriøs bedrift ovenfor meg enn hva Multicom har gjort. Kundebehandlerene hos Amentio er også mye hyggeligere enn de hos Multicom.

 

Når det kommer til din sak så skal hos Amentio så skal vel du egentlig ikke forholde deg til HP i det heletatt. Du har handlet PCen hos Amentio og det er deres ansvar at ting blir ordnet innen gitte frister.

 

Edit:

 

DRIFTSMELDING 12.01.2009:

Siden nyttår har vi hatt veldig stor pågang med mange ordrer. Dette kombinert med litt sykdom på lageret, har medført noe ekstra behandlingstid på våre leveranser. Vi jobber på spreng med å ta dette inn igjen, og regner med å ha normal behandlingstid i starten av uke 4. Vi beklager ulempene dette medfører for deg som kunde.

 

 

Har de hørt om vikariat? Jeg kan rett og slett ikke vente så lenge. Skoledagen i dag var trøblet nok uten PC. Se for deg en ingeniørstudent som skal programmere i Java uten PC, ingen god kombinasjon :p

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Det er en Multicom Xishan M740. Så nei, det er ikke en HP. Amentio sin kundeservice har jeg bare godt å si om. De har oppført seg som en mye mer seriøs bedrift ovenfor meg enn hva Multicom har gjort. Kundebehandlerene hos Multicom er også mye hyggeligere enn de hos Multicom.

 

måtte le litt :tease:

 

 

men hørtes rart ut at du ikke får tak i dem på noen måte

Lenke til kommentar
Det er en Multicom Xishan M740. Så nei, det er ikke en HP. Amentio sin kundeservice har jeg bare godt å si om. De har oppført seg som en mye mer seriøs bedrift ovenfor meg enn hva Multicom har gjort. Kundebehandlerene hos Multicom er også mye hyggeligere enn de hos Multicom.

 

måtte le litt :tease:

 

 

men hørtes rart ut at du ikke får tak i dem på noen måte

Litt fort i svingene der. :O Sikkert mer slurv også, dere får bare unnskylde meg.

Lenke til kommentar
§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Noen plass det er definert hva som er rimelig tid i slike tilfeller?

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Fikk tilbake maskinen i dag og kan ikke si at Multicom imponerer.

 

1. De nektet meg lånePC, selv om det tok 2 uker

2. De har ikke betalt for frakten som jeg la ut. Klart brudd på Forbrukerkjøpsloven § 30.

3. De har ikke rettet feilen

Lenke til kommentar
Fikk tilbake maskinen i dag og kan ikke si at Multicom imponerer.

 

1. De nektet meg lånePC, selv om det tok 2 uker

2. De har ikke betalt for frakten som jeg la ut. Klart brudd på Forbrukerkjøpsloven § 30.

3. De har ikke rettet feilen

 

1. Dette er ikke noe du burde klage på.

2. Det er klart du har rett til å få dette dekket. Purr på dem da de sikkert bare har glemt det.

3. Er det samme feil som når du leverte maskinen inn? Hva var i så fall feilbeskrivelsen du leverte den inn med?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Fikk tilbake maskinen i dag og kan ikke si at Multicom imponerer.

 

1. De nektet meg lånePC, selv om det tok 2 uker

2. De har ikke betalt for frakten som jeg la ut. Klart brudd på Forbrukerkjøpsloven § 30.

3. De har ikke rettet feilen

 

1. Dette er ikke noe du burde klage på.

2. Det er klart du har rett til å få dette dekket. Purr på dem da de sikkert bare har glemt det.

3. Er det samme feil som når du leverte maskinen inn? Hva var i så fall feilbeskrivelsen du leverte den inn med?

 

2. Får vel purre enda engang

3. Får ikke bilde hver gang jeg starter PCen.

Lenke til kommentar
Har de hørt om vikariat? Jeg kan rett og slett ikke vente så lenge. Skoledagen i dag var trøblet nok uten PC. Se for deg en ingeniørstudent som skal programmere i Java uten PC, ingen god kombinasjon :p

 

Er ikke alle steder hvor man kan få tak i vikarer for å fylle ut en person i la oss si 2 uker.

 

Som gammel ingeniørstudent selv må jeg si jeg er overrasket over at tilgangen til Lab-pcer med utviklingsverktøy når har blitt borte. Det var ganske standard når jeg gikk på høgskolen i alle fall.

 

Uansett, prøv å forbedre beskrivelsen av problemet og send den inn på ny. Utover det er det vel lite man får gjort. Du skriver "3. Får ikke bilde hver gang jeg starter PCen." - Betyr dette at når du forsøker å starte pc-en så får du ikke bilde? Eller er det slik at du får bilde noen ganger, men ikke alltid. Setningen _kan_ misforstås og da kan det være bedre å skrive det på en annen måte slik at det på ingen måte kan misforstås av servicefolkene, da risikerer du bare at den kommer i retur på nytt.

 

Også interresert i hva servicelog sier.

Lenke til kommentar

Jeg hadde skrevet en lengre forklaring enn den over her som ikke kunne misforståes :)

Men det betyr at jeg stort sett ikke får bilde når jeg starter opp PCen, men noen ganger er jeg heldig.

 

Servicelog:

Undersøkt PC. Fjernet harddisk, tilkoblet skjevt. Skiftet harddisk for sikkerhets skyld.

PC testet uten feil over tid. Returneres.

 

Det som er merkelig er at BIOS oppdatering ikke er skrevet opp i serviceloggen, selv om dette har blitt gjort. Den fungerer forresten ikke med Linuxkjernen, har ikke sett noe nærmere på det nå, så vet ikke hva som gjør det. Minnebrikker ser jeg også at har blitt byttet.

 

Edit: Vi har ikke stasjonære på skolen. De ble fjernet pga. de bare stod i veien uansett.

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Sendte inn min bærbare PC som primært brukes til studie litt før Jul. Og den var hos Multicom 02.01.2009. De er en feil på den som jeg ønsker å reklamere på, men har enda ikke fått svar. Så jeg sendte en mail i går kveld som jeg ikke har fått svar på. Jeg har dessuten prøvd å ringt de flere ganger i dag helt til jeg får opptatt signal.

 

Det begynner å se svart ut, for jeg er veldig avhengig av maskinen på studie mitt. Jeg hadde også kontakt med Multicom rundt 09.01.2009 ang. låne-PC, men det avslo de blankt. Så her sitter jeg uten min bærbare datamaskin, noe som gjør hverdagen min svært vanskelig da jeg går Dataingeniør studie.

 

Noen som har hatt kontakt med Multicom support i dag? Virker som de har tatt dagen av..?

 

Andre erfaringer med Multicoms support mottas også med takk :)

 

Trodde du hadde krav på lånePC ved slike tilfeller. Trur ihvertfall at det skal vere slik på mobil og jeg trodde loven var ganske lik på dei områder.

Lenke til kommentar

Har samme pc og sliter med det samme problemet, tror jeg..

 

Har problemer med at når jeg trykker på "av/på" knappen er det ikke alltid at pc'en starter opp.. Dvs at lys som indikerer at pc'en er på begynner å lyse, vifte går, merker av og til at harddisken våkner osv.. Men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Det sammen skjer ofte når du skal vekke pc'en fra hvilemodus og den ikke gir noe bilde. Løsningen da er å holde "av/på" knappen inne i noen sekunder og starte opp pc'en helt på nytt. Utrolig irriternde hvis du skal bruke pc på forelesning og har litt dårlig tid..

 

Har vurdert og sende inn pc'en, men vet ikke helt hvor lenge jeg klarer meg uten så har ikke helt tatt meg bryet til det enda.. Kjøpsloven (§40 ?) gir deg jo rett til å heve kjøpet hvis de ikke klarer å rette en mangelen etter at du har sendt den inn 2. ganger.

 

Tipser multicom om tråden og sattser på at de får ræva i gir..

Lenke til kommentar
Har problemer med at når jeg trykker på "av/på" knappen er det ikke alltid at pc'en starter opp.. Dvs at lys som indikerer at pc'en er på begynner å lyse, vifte går, merker av og til at harddisken våkner osv.. Men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Det sammen skjer ofte når du skal vekke pc'en fra hvilemodus og den ikke gir noe bilde. Løsningen da er å holde "av/på" knappen inne i noen sekunder og starte opp pc'en helt på nytt. Utrolig irriternde hvis du skal bruke pc på forelesning og har litt dårlig tid..

 

Akkurat samme problem som jeg har.

 

Edit: Multicom har enda ikke overført pengene for frakt. Amatørbedrift!

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Mitt problem er at jeg la inn ei ordre forrige onsdag, og den er fortsatt ikke sendt. Begynner å bli lei av å vente på denne sjappa :(

Sist jeg forsøkte å bestille noe der, enda det med kansellering da og.

 

Alt er på lager, men ting tar laaaang tid ser det ut til.

De opererer med flere lager, men burde jo hatt et minimum av varene sine i Norge og.

 

*sukk*

 

Gir de frist til i morgen før jeg avbestiller denne orda.

Lenke til kommentar

Fikk svar nå

 

 

Meg:

I det Linuxkjernen skal starte så rebooter den, så ett eller annet som

ikke vil seg.

 

Men feilen som dere skulle rette opp i er der enda og penge for frakten

har dere ikke ført over til konto.

 

Svar:

 

Hei

 

 

 

 

Beklager sent svar.

 

Hva eksakt er det som skjer når PC-en ikke vil starte opp?

Hvor ofte skjer det ca.?

Er det i noen spesielle sammenhenger den har problemer med å starte opp, for

eksempel etter den har stått på en stund, eller etter den har stått av

lenge?

 

Når det gjelder problemer med oppstarting av Linux, ville jeg sjekket om

AHCI-innstillingen nå står på det samme som den gjorde ved installasjon.

 

 

Unngår de med vilje frakten?

 

Edit: Sendte en mail med frakt i fet skrift, så får håpe de får med seg det da :)

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Sikkert ikke teknikeren som bestemmer om frakten skal refunderes eller ikke, det er vel heller fakturaavdelingen som tar seg av, og enn så lenge så ser det ut som denne saken ligger hos serviceteknikerne... Dårlig at de ikke klarer å behandle dette som 2 saker, men det ordner seg sikkert etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...