test56185 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei!!! jeg er under 18 år og har nordea ungdomskort med visa electron. Jeg har blitt fortalt at de som ikke er 18 år ikke kan bruke kort på nettet (hvis de ikke har paypal eller lignende). Men av min nysgjerrighet testet jeg om det funka på itunes store. jeg skrev jeg hadde visa og hva kortnummeret var. Det verste var når jeg prøvde å kjøpe et spill så gikk det! Har testa spillet og alt, og det gikk helt fint. MEN er det naturlig??? Lenke til kommentar
Jamsan Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg mener å huske at jeg ikke fikk betale på nettet med Visa electron ja. Jeg hadde visa electron for to år siden, så jeg veit ikke om det har skjedd noe i mellomtida.... Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det skal egentlig ikke kunne gå, var vertfall slik for et halvt år siden Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Edit trodde det måtte være ett fullverdig visa med kredittkortnummer for å kunne handle på nett. Visa elektron har vel ikke det? Det som jeg har forstått og korriger meg om det er feil, Det er bankene/kredittkortselskapenes ansvar slik at de ikke under 18 År kan handle på kreditt.. Er kortselskapene som sitter med svarteper dersom det ikke er dekning eller at regninger blir betalt. Det er fordi at det er en lov som sier at de som er umyndig ikke har lov til og sette seg i gjeld og at foreldrene må gi samtykke til det. Kredittkort gis ikke i min bank til de som er under atten uten foreldrenes sammtykke. Og da er det de som muligens må betale skylden Men dersom du har registrert deg med gale opplysninger så kan du alikevel nåtte betale dersom du ikke klarer betalingsforpliktelsene da du har forfalsket personopplysningene. Endret 14. januar 2009 av Lugmeister Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) ja, det var det jeg synes var litt rart. Har lest litt om visa electron, og det står ikke noe om kjøp på nettet! edit: skrev dette innlegget samtidig som deg, lugmeister. Endret 14. januar 2009 av sjimpanse Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Fleste nettsteder krever at du har f.eks VISA (VISA er ikke VisaElectron) for å betale. Men er jo bare og prøve Edit: Men VISA Electron har vel ikke noe kort nummer (de utheva tallene på visa kort) man kan taste inn på nettsiden? Står vel kun konto nr. på det, og det holder ikke. Endret 14. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hmm du skal ikke kunne overtrekke kortet men hvis det går, så kult. For da er du ikke ansvarlig for pengene. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har du et 16 siffers VISA nummer? Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 det er ikke kredittkort jeg har, bare et bankkort. det er 16-siffers kortnummer på forsiden, ja. Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg bestilte med Visa Electron en gang. Endte opp med å få pakken + en faktura Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Hmm, virker egentlig mer som at det er noe feil med iTunes store da, jeg fikk også handle med visa electron i amerikanske nettbutikker da jeg hadde det EDIT: Visa electron skal vel egentlig ikke ha 16-siffers nr i Norge. Endret 14. januar 2009 av hotstian Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Og da tastet dere inn kontonummeret deres? Og ikke kort nummer? Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg bestilte med Visa Electron en gang. Endte opp med å få pakken + en faktura Kult!!! Det betyr vel at det funker! Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Visa trekker som regel rett fra konto og transaksjonen blir avvist dersom man ikke har full pakke visa med kreditt på, og da blir man som regel kredittsjekket om betalingsemne. Jeg kan betale dobbelt pris og få en kredittgrense på ett vissst beløp. det visa kortet jeg har pr i dag har nummer men går direkte fra konto. Vil ikke anbefale og handle uten å betale for seg. kan komme betalningsanmerkninger på deg slik at du ikke får lån, mobil abbonemang, internett linje osv. da de fleste selskaper nå for tiden tar kredittsjekker før de godkjenner bestillingen av de tjenestene du ønsker. Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Og da tastet dere inn kontonummeret deres? Og ikke kort nummer? Jeg tasta inn 16-siffers kortnummer. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Var på nordea sine sider Ungdomskort Ungdomskort gir deg enkel og rask tilgang til dine penger på Ungdomskontoen. Bruk av kortet forutsetter at du har dekning på kontoen. Ungdomskortet er ditt hvis: * Du er mellom 13 og 18 år * Du har en Ungdomskonto * Dine foreldre eller verger signerer kontrakten * Du besøker et Nordea-kontor og tar med: pass, passfoto og eventuelt legitimert fullmakt fra den av foreldrene som ikke er med Dine fordeler med Ungdomskort * Ingen årspris * Gratis bruk i betalingsterminaler i Norge * Ta ut kontanter ved varekjøp i de fleste butikker * Gratis uttak i våre minibanker i hele Norden * Kan brukes i utlandet på brukersteder og minibanker hvor du finner Visa Electron logoen * Full oversikt over all bruk av kortet på kontoutskrift * Gratis lading av Ring Kontant i våre minibanker * Gjelder som legitimasjon Kan hende banken har gjort feil slik at du har fått ett vanlig visakort uten kreditt sidendu har ett 16 sifret nummer trykt på. Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Visa trekker som regel rett fra konto og transaksjonen blir avvist dersom man ikke har full pakke visa med kreditt på, og da blir man som regel kredittsjekket om betalingsemne.Jeg kan betale dobbelt pris og få en kredittgrense på ett vissst beløp. det visa kortet jeg har pr i dag har nummer men går direkte fra konto. Vil ikke anbefale og handle uten å betale for seg. kan komme betalningsanmerkninger på deg slik at du ikke får lån, mobil abbonemang, internett linje osv. da de fleste selskaper nå for tiden tar kredittsjekker før de godkjenner bestillingen av de tjenestene du ønsker. mener du at jeg har kjøpt noen greier, og pengene ikke vil komme fram? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Visa har forbedret seg mye på netthandel i det siste. Tidligere gikk det værtfall kun på VISA, siden man ikke har noe kreditt på VSIA Electron, og nett sidene ikke hadde mulighet til og sjekke om det er dekninig på konto. Det er noe mange nettsider kan i dag tror jeg. Når jeg hadde visa electron var det heller ikke noe lang kortnummer på kortet, kun et på 4 siffer eller noe, og kontonummer samt personalia. Edit: Det står ELECTRON på kortet ditt ikke sant? Edit2: Hvilken bank bruker du? Endret 14. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Visa har forbedret seg mye på netthandel i det siste. Tidligere gikk det værtfall kun på VISA, siden man ikke har noe kreditt på VSIA Electron, og nett sidene ikke hadde mulighet til og sjekke om det er dekninig på konto. Det er noe mange nettsider kan i dag tror jeg. Når jeg hadde visa electron var det heller ikke noe lang kortnummer på kortet, kun et på 4 siffer eller noe, og kontonummer samt personalia. Edit: Det står ELECTRON på kortet ditt ikke sant? Edit2: Hvilken bank bruker du? Ja, det står ELECTRON på kortet. Bruker nordea Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja Nordea har 2 typer Electron kort, begge har kortnummer, og det står ingenting om at de ikke kan brukes på netthandel. Måtte du taste en personlig kode for å betale? I så fall går det fint og handle på nett med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå