Gå til innhold

Uåpnet Nokia E71 selges - hvor mye?

genser

Anbefalte innlegg

Hei.

Igjen trenger jeg hjelp til å finne salgspris på mobil.

Har en _uåpnet_ E71, med kvittering, reklamasjonsrett/garanti og hele greia.

IMG_2583.JPG

Hva er rimelig pris? 3400 kr bør vel være greit, det er jo ca. 400 kr billigere enn aller aller billigste nettbutikk..? Takker for innspill.

Kan også svare på PM, hvis du av en eller annen grunn skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Igjen trenger jeg hjelp til å finne salgspris på mobil.

Har en _uåpnet_ E71, med kvittering, reklamasjonsrett/garanti og hele greia.

http://home.broadpark.no/~kkoch/IMG_2583.JPG

Hva er rimelig pris? 3400 kr bør vel være greit, det er jo ca. 400 kr billigere enn aller aller billigste nettbutikk..? Takker for innspill.

Kan også svare på PM, hvis du av en eller annen grunn skulle ønske det.

Du kan vel ta litt dyrere også, spesielt om du gir god grunn til salg av den.

Endret av datating
Fjernet img-tag i quote.
Lenke til kommentar

For en perfekt mobil, som dette tydeligvis er, så er ihvertfall min regel, og jeg håper ikke noen kjøper for noe dyrere enn dette..

Formel: Billigste nettbutikk * 2/3

DVS. 3714* 2/3= 2476,-

Om du får solgt den til 3400,- så all kudos til deg, men håper virkelig ikke. Synes bruktprisene til enkelte er helt ville, men det er kanskje bare meg da..

Lenke til kommentar

Med dagens svindelutvikling innen privatsalg har slike ting blitt en såpass stor risikosport at kjøper bør ha en viss margin i forhold til butikk. Men en slik tullerabatt er det best å holde seg unna i tilfelle selger er useriøst (ikke at dette er nødvendigvis her).

Lenke til kommentar

Joda, ser poenget. Det er verdt noen kroner å være sikret mot svindel.

Jeg vet i hvert fall om at jeg kunne spart 500 kr hadde jeg gjort det, men kanskje jeg f.eks. hadde ringt opp til butikken selgeren sier den er kjøpt i for å få det bekreftet at stemmer, eller noe sånt.

:) Takk for innspill.

Lenke til kommentar

Hmm, ja, telefonen er den samme, men privat selger og butikk kan ikke sammenlignes.. Jeg vet jeg får telefonen om jeg bestiller fra en seriøs butikk, det gjør jeg ikke når jeg kjøper privat, så det må taes med i prissettingen. Er helt greit at noen synes formelen ikke henger på greip, men jeg forholder meg til den. Har du kjøpt noe så må du regne med at det faller i pris, ellers kan du jo alltids gå til QXL og lure en stakkar som ikke vet bedre.

Jeg ser Nokia E71 selges brukt fra 2500,- og opp til 3000,- kroner brukt på finn.no. Nå kan man ta hensyn til at det er litt selgers marked da dette kanskje er en telefon flere ønsker, så en litt høyere pris enn "/3 regelen kan regnes, men ikke mer enn 3000,-..

Lenke til kommentar

Det trekker jo opp at telefonen er uåpnet og ubrukt, men det kommer jo eldig an på hvor den er kjøpt,. Er den kjøpt hos en kjede som lar deg fronte retursaker mot en annen butikk i samme kjede, er det greit, men hvois man må til Mobilforhandler'n på Trøkkstad for å få ordnet eventuelle problmer, er det jo no-go. (Med mindre man er fra Trøkkstad, så klart. :p )

Lenke til kommentar

Igjen, la meg påpeke at jeg forstår din redsel for svindel og derfor ønsker et relativt stort prisavslag før du vurderer privatkjøp. Det er fullt forståelig. Derfor er det relativt vanlig i slike tilfeller å f.eks. kreve at det gjøres via postoppkrav, at man møtes ved levering av vare, eller at det dokumenteres ved bilder hvor man har skrevet noe spesielt på esken eller lignende.

Det jeg reagerer på nå er du fremstiller kjøperen som en stakkar, mens det i dette tilfellet faktisk er helt annerledes. Her har kjøperen fått nøyaktig det samme, mtp. rettigheter etter kjøp også som om du skulle kjøpt den hos Elkjøp eller Expert e.l., bare til lavere pris. Da er man ikke en stakkar, overhodet ikke. Noen gjør det på denne måten, noen løper til Telekiosken og kjøper der for dobbel nettpris.

Har også lyst til å skyte inn at om jeg hadde hatt en uåpnet E71 til salgs for ca. 2500 kr hadde det luktet en god del mer fishy enn dette.

:)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke du gjør feil, men ingen av "oss" som er bevandret på nettet vil kjøpe telefonen til en slik pris du angir. 3400,- er en god pris for selger(deg), men vedder på at 99.9% av de som kjøper er en slik telefon ville betalt de 300 kronene ekstra for å få den fra en (seriøs)butikk.

Å si at det er fishy å selge en slik telefon for 2500,-; "kanskje!?". Merkelig nok synes JEG det er mer fishy når noen selger den så nært opp til vanlig utsalgspris, ikke bare er det en dårlig handel, men personen som selger har tydeligvis ikke sjekket prisene for en ny telefon. Da igjen tenker jeg at han ikke vet nok om sin egen telefon, har han virkelig telefonen, og jeg glemmer annonsen, og hopper til den telefonen som koster 2700,- istedenfor..

Min mening, og dette har intet med deg som selger å gjøre, mer min erfaring som kjøper.

Lenke til kommentar

Poenget er at prisen på denne "i butikk" er godt over 4 tusen. Ikke bare 3800+frakt som den er på nettet. Er faktisk litt forskjell der.

Vet ikke om jeg orker å diskutere dette mer, vi er jo både enige og uenige.

Telefonen er for lengst solgt for 3400 kr. Kjøperen sparte ca. 500 kr, eller 7-800 kr om han skulle kjøpt i fysisk butikk og har fått et produkt helt likt det han ville fått ved kjøp direkte fra forhandler. Fint for alle, case closed :)

Lenke til kommentar

Du nevnte selvsagt dette for kunden da du solgte ham den eller?! :innocent:

Er ikke imot at du skal få en god pris for telefonen, for all del, det er bare det at jeg mener det ikke er en god pris for kjøper.

Selvsagt kjenner han deg, om han VET du er en seriøs aktør, så kan dette være rimelig anderledes, men så lenge det ikke finnes slike sikre testmetoder for privat salg over internett, så bør prisen også ligge deretter..

mine 2 cent..

case.Close();

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...