Gå til innhold

Musikk: Et par korte låter. Resultater av eksperimentering.

Anbefalte innlegg

Lille Petter Psykokopp

Satt og lekte litt igår, og mekka noe som jeg syntes låt ganske kult. Et litt sløvt beat, en sløv hasjvrak-bassline og en rolig atmosfærisk pad, samt en litt spacey lydeffekt laget med Beepmap som konstant går i bakgrunnen. Etterhvert kommer også et Hammondorgel inn.

Brått fikk jeg det for meg at jeg ville covre en barnesang, og valget falt på Lille Petter Edderkopp. Ikke helt den duren man venta seg å høre den sangen gå i, men allikevel passa det på en litt syk måte.

Last ned

Til å lage låta har jeg brukt FL-Studio 8, PoiZone, EZDrummer (Normalt ville jeg spilt inn trommene selv, men settet er ikke micca opp for øyeblikket), Native Instruments Absynth 2 og Native Instruments B4, hvis noen skulle lure.

----

Det kommer skumle skapninger ut av mørket, men vi driver dem raskt tilbake ved å spille lystig musikk, samt pulverisere dem med en heftig keyboardsolo

En låt jeg laga i Reason for et drøyt år siden. Ble ganske fornøyd med lyden på leadsynthen. Starter litt rotete, men jeg føler det hele får en ganske harmonisk avslutning :p

Last ned

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...