aspire6530 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hello! Jeg har en pc med windows xp 32bit, men jeg vill ha 64bit pga jeg har 4GB ram. Så da lurer jeg på om det er en måte man kan laste ned 64bit på en slags måte. så da lurer jeg på om noen av dere der ute kan hjelpe meg og skaffe 64bit! det ville vært kjempe fint. Mvh:simen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Last ned Windows 7 64bit her: http://tinyurl.com/win764bit Edit: leste feil, trodde du mente Windows 7, sry Endret 14. januar 2009 av Merkoen Lenke til kommentar
Nerfy Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 alt annet enn linux og Windows 7 må du nok betale for Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hello! Jeg har en pc med windows xp 32bit, men jeg vill ha 64bit pga jeg har 4GB ram.Så da lurer jeg på om det er en måte man kan laste ned 64bit på en slags måte. så da lurer jeg på om noen av dere der ute kan hjelpe meg og skaffe 64bit! det ville vært kjempe fint. Mvh:simen Dette er jo bare tull. Du tjener ingenting på å gå over til 64 bits med 4 GB ram. 32 bits versjonen bruker ca 3,5 GB så det blir mye arbeid for en 1/2 GB ekstra ram! Det er ikke bare mengden ram, men også hastighet og antall operasjoner pr sek som avgjør ytelsen på maskinen. Det er mere fornuftig å bytte til raskere ram med lavere timings og så klokke litt. Koster mindre penger og tar mindre tid Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er ikke alle som er så veldig interessert i å klokke maskinen sin. Det er også viktigere å ha nok RAM enn rask RAM. 64-bit er fremtiden, helt klart, og etter min mening burde ikke Microsoft engang gitt ut en 32-bit versjon av windows 7. Det kommer heldigvis ikke noen 32-bit versjon av neste Windows etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er ikke alle som er så veldig interessert i å klokke maskinen sin. Det er også viktigere å ha nok RAM enn rask RAM. 64-bit er fremtiden, helt klart, og etter min mening burde ikke Microsoft engang gitt ut en 32-bit versjon av windows 7. Det kommer heldigvis ikke noen 32-bit versjon av neste Windows etter det jeg har hørt. Å reinstalere alt uten å øke rammen gir ingen merkant gevinst. Windows 7 finnes i både 32 og 64 bits versjon, ihverfall på beta stadiet. Tror ikke de utvikler en 32 bits beta for ingenting. Men jeg er enig i at det burde kunn leveres 64 bits software i disse tider. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hello! Jeg har en pc med windows xp 32bit, men jeg vill ha 64bit pga jeg har 4GB ram.Så da lurer jeg på om det er en måte man kan laste ned 64bit på en slags måte. så da lurer jeg på om noen av dere der ute kan hjelpe meg og skaffe 64bit! det ville vært kjempe fint. Mvh:simen Les retningslinjene du, spesielt punkt nr. 8. Dette er jo bare tull. Du tjener ingenting på å gå over til 64 bits med 4 GB ram. 32 bits versjonen bruker ca 3,5 GB så det blir mye arbeid for en 1/2 GB ekstra ram! Det er ikke bare mengden ram, men også hastighet og antall operasjoner pr sek som avgjør ytelsen på maskinen. Det er mere fornuftig å bytte til raskere ram med lavere timings og så klokke litt. Koster mindre penger og tar mindre tid Jo, det gjør du. Det er ikke bare minnemengde som er fordelen med 64-bit. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hmmm jeg tenkte jeg skulle sjekke ut dette, så jeg laget et .NET program som kompilerer kode spesifikt for 32-bit og 64-bit og sammenligner ytelsen. Vel, resultatet er at i min 64-bit Vista er 64-bit versjonen utelukkende ca dobbelt så rask som 32-bit versjonen av programmet. Men om dette kommer av at OS-et er 64-bit vet jeg ikke, hvis noen har både 32-bit og 64-bit installert, hadde det vært interessant om det var noen forskjell. Det havner en del .exe filer i program-mappen, men dette er test-programmene som kjøres. Disse returnerer et integer som er tiden programmet brukte i ms på å bli ferdig. Win64Comparison.zip Mulig jeg har tenkt feil i programmet, siden alle testene, inkludert 32-bit heltall så er ligger 64-bit på ca 200% av ytelsen til 32-bit versjonen av testene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå