Gå til innhold

Trenger hjelp til navigering (Drop-down meny)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har fått i oppgave å lage en side hvor det skal være en trekant/pyramide på toppen av siden fordelt på 3 nivåer.

Altså, Level 1, Level 2, Level 3 fra toppen og ned.

Nedforbi er det en liste med level 1, 2, 3 og inni dem skal det være andre kategorier.

 

Når en trykker på Level 1 skal det åpnes et dokument. Dette er veldig enkelt å få til :)

Men så kommer problemet med level 2 og 3.

Da vil de ha en slik "fancy" meny-lignende ting, som når de peker over feks Level2, så skal det poppe ut en ny meny med underliggende kategorier. Ganske likt som Start-menu i Windows :)

 

Nå kjører hele siden aspx, og kunne derfor tenkt meg det samme. Det støttes ikke java.

 

Kan noen hjelpe meg her? Har prøvd å google i flerne timer og søkt på forum.

 

Hvis dette ikke er godt forklart så skjønner jeg det, men vær vennligst å si ifra!

 

Takker på forhånd!

Endret av Ballebaldi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iallfall ikke bruk java! :)

 

Vanlige dropdown-menyer kan lages med CSS. Et googlesøk gir deg rikelig med eksempler på hvordan det gjøres.

 

Dersom CSS-menyer ikke er tilstrekkelig, er det mulig å bruke JavaScript. Dette kjører på klienten, og du trenger derfor ikke noe spesiell støtte for det på serveren. Det enkleste ville nok være å enten bruke et ferdig script, eller å bruke et framework som jQuery. Mulig du finner en plugin til jQuery som gjør akkurat det du vil, hvis ikke vil det ikke være så sykt mye jobb å skrive selv, med utgangspunkt i jQuery.

 

Hadde for øvrig vært fint om du kunne legge ut en skisse, hvis du har det. :)

Lenke til kommentar

Ok..

 

Har googlet litt rundt på CSS dropdown/popout menyer idag. Fant ut at det var dette jeg ville ha :)

Men de som jeg fant var litt mer fancy enn jeg trodde. Jeg vil egentlig bare ha en ganske enkel, 1 farge meny som popper ut.

 

Nermeste eksempel jeg har funnet til nå er denne.

 

Laget en kjapp mspaint skisse som viser deg hva jeg mener:

325468.jpeg

Slik som dette skal det være.

 

Prøvde å copy/paste noen eksempler fra nettet, men ble ikke så vellykket.

 

Tenkte at du eller noen andre visste om en enkel, forståelig template :)

 

Takk for hjelpen Berg! ;)

Endret av Ballebaldi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...