Gå til innhold

Bygge spill-pc til 5000kr, mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg går utifra 2 produkter, CPU og skjermkort, det må jo være de viktigste tingene.

Hvilke skjermkort og CPU for man mye for pengene når det kommer til spill? Ser helst at det er intel oppsett. Restene av komponentene skal jeg klare å finne selv.

Har sett på E8400 og E8500 som cpu. Får mann mye for pengene der, eller kan jeg gå ned der og få noe billigere som yter bra? Skjermkort har jeg dessverre null peiling på, som om noen kan anbefale et som det ikke er så gal pris på, tenk da at pcn skal koste rundt 6000kr, så det må være et som yter bra, men ikke best :) Forslag?

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for E5200, dvs. jeg gikk for E5200.

Med en ordentlig kjøler får du lett klokket den til fra 2.5Ghz til 3.5 -> 4 Ghz. Personlig har jeg min stabil på 3.75Ghz med en Xigmatech kjøler.

På skjermkortfronten ville jeg gått for et HD 4870 dersom du spiller på høy oppløsning, eller HD 4850 dersom du holder deg på lavere oppløsninger.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

PC.bmp

Vel det er mulig, men selvsagt får du ikke gull. Men en spill-pc som fungerer greit mener jeg dette blir.

http://www.amentio.no/ShoppingCart.aspx?q=c%3a36139%3bgr%3a0

Kan forsåvidt bytte ut Hovedkortet til et standard ATX til samme pris.

Skal du ha Intel blir det E7xxx og Intel 775 hovedkort som du også kan bruke til disse komponentene (i forhold til pris - E8 serien som er MYE bedre blir selvsagt mye dyrere). Tror ikke E7xxx er noe bedre enn AMDen heller tvert om. I dette tilfellet ville jeg valgt AMD fremfor E2/5/7xxx og heller valgt Intel E8xxx dersom du går opp i pris.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...