Gjest trengerselvdisiplin Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Tror dette er det rette stedet og poste, siden det har noe med meg og gjøre og ikke leksene. Leksene er ikke vanskelig ellerno, får det til når jeg først begynner men begynner aldri. Har nesten ikke gjort lekser siden vi begynte på skolen etter sommern i fjor. Det er fordet jeg sliter med og gjøre leksene og ikke alt annent. på skolen sier jeg til meg selv vær dag: at jeg skal gjøre lekser når jeg kommer hjemm, men når jeg kommer hjem så gjør jeg aldri lekser. pleier og sette meg ned foran PCen, spille, rydde, gå ut osv. ikke no lekser. så hvordan skal jeg komme igang med leksene igjenn, syns lekser er kjedelig og uintresant. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg er en såkalt "utsetter", så vet hva du prater om. Prøv å sett av et klokkeslett hver dag. F. eks. lekser fra 16.00 til 17.00. Lenke til kommentar
probin Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 ah.. sånn var jeg og. er forsåvidt sånn enda, men går ikke på skole. kan du ikke prøve å gjøre leksene på skolen? bussen(om du tar den) eller et annet sted der du har tid? om du har mulighet, kan du sette deg ned å gjøre lekser i spisefri f.eks du får nok ikke gjort alt, men da har du iallefall gjort litt. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg var slik før, mens jeg nå gjør leksene med én gang jeg får de omtrent. Sammenlignet med de evinnelige tankene og stresset man hele tiden har i bakhodet er det deilig å ikke gjøre skippertak og utsette til siste liten. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 hater lekser selv, men pleier å komme hjem å slappe av litt fremfor tv, så hvis eg gidder gjør eg litt lekser, ellers gjør eg de om kvelden før jeg ligger meg. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg utsetter ALT selv om jeg vet at ting blir verre om jeg ikke gjør det så fort som mulig... Eneste man må gjøre er å rett og slett bare hoppe i det og få det gjort. Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Jeg utsetter også alle slags mulige ting. Gadd rett og slett ikke lekser, men har alikevel en god jobb Endret 15. januar 2009 av Shiktu Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) det som har alt å si for min del er hvordan rommet jeg tar leksene i er. det MÅ være: lyst ryddig og rent "luftig" + må sitte behagelig med mye plass til bøker osv rundt meg. blir for en merkelig grunn veldig demotivert hvis det ikke er det, og jeg ender opp med å gjøre andre ting :S Endret 15. januar 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg utsetter også alle slags mulige ting.Gadd rett og slett ikke lekser, men har alikevel en god jobb Kanskje ikke så lenge, med den holdningen. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Kjenner meg igjen med alt som er kjedelig, utsettelser, utsettelser og enda flere utsettelser Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Man vokser det ikke nødvendigvis av seg heller. Heldigvis går jeg ikke på skolen lenger. Endret 16. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ah har samme problem. Lekser går greit, men når det gjelder å sitte og pugge til prøver blir det bare så vannvittig kjedelig at jeg heller bare utsetter det. Noen tips til å bli motivert/få konsentrasjon? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Motivasjon finner du vel i hva et godt resultat på prøver kan føre til. God jobb, grei framtid.. Slik prøver jeg å se på det. Man veier de ulike mulige resultatene og deres forgreininger opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ah har samme problem. Lekser går greit, men når det gjelder å sitte og pugge til prøver blir det bare så vannvittig kjedelig at jeg heller bare utsetter det. Noen tips til å bli motivert/få konsentrasjon? En viktig motivasjonskilde for å pugge til prøver, er at sjansen øker for at du kan svare på det du blir spurt om og følgelig kan få en god karakter. Hvis du tenker langt frem i tid, kan gode karakterer gi deg mange flere muligheter i forhold til jobb og studier. Om du tenker kortsiktig, gir en god karakter deg selvtillit, kanskje ekstra motivasjon fordi det var gøy å få en god karakter, samt at du kan ha god samvittighet for at du tok deg bryet med å lese til prøven. VIktig å ha i bakhodet: prøven vil en eller annen gang være over: da kan man gi på LITT ekstra FØR den - og heller slappe av (med god samvittighet) etter den! Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 for å gjøre det bra på skolen så må man ville gjøre det bra på skolen... man må virkelig ville det. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er ikke alltid det er noen hensikt med å gjøre lekser. Bare les godt før prøver, og les litt før dere skal ha samtale om lesestoffet i timen. Dette er min taktikk, og den har fungert bra. På den måten slipper du å gjøre lekser. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er ikke alltid det er noen hensikt med å gjøre lekser. Bare les godt før prøver, og les litt før dere skal ha samtale om lesestoffet i timen. Dette er min taktikk, og den har fungert bra. På den måten slipper du å gjøre lekser. Lekser gjør du for å få inn gode arbeidsvaner, noe som kommer godt med om man ikke vil sitte i kassen på Rema1000. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er ikke alltid det er noen hensikt med å gjøre lekser. Bare les godt før prøver, og les litt før dere skal ha samtale om lesestoffet i timen. Dette er min taktikk, og den har fungert bra. På den måten slipper du å gjøre lekser. Lekser gjør du for å få inn gode arbeidsvaner, noe som kommer godt med om man ikke vil sitte i kassen på Rema1000. Man kan også ha gode arbeidsvaner uten å gjøre så mye lekser. Lekser, i de fleste fag, går som oftest ut på å lese en 10-20 sider og svare på noen unødvendige spørsmål. Dette mener jeg man ikke får noe utbytte av. Kan forøvrig si at jeg, gjennom min studieteknikk, har fått rundt 5 i snitt i rundt fire år på rad. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 *mangel på studieteknikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå