Palme Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, Jeg ønsker å oppdatere noen servere som ligger i AD. Jeg har satt at serverene (win2k3server) skal laste ned automatiske oppdateringer og installere disse, og at maskinene ikke skal restarte etter installeringen. Jeg ønsker at alle maskinene skal restarte på et klokkeslett, en dag, en gang i uken. Jeg lurer derfor på om det er mulig via AD å sitte en policy på dette? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Du kan enten. Lage ett script som legger til en schedule task (at kommandoen) til å kjøre kommandoen shutdown -r -f lokalt på maskinen. Og pushe dette med GPO Eller. Lage en task på en av maskinene som sender shutdown -r -f -m \\maskinnavn kommando til hver maskin du vil skal slå seg inkludert seg selv om nødvendig. Det finnes garantert andre metoder, men dette var det enkleste jeg kom på i farten. Endret 14. januar 2009 av sunnhetsmannen Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Jo, det var slik jeg selv tenkte. Men da kommer vi til det jeg lurer på, hvordan få scriptet til å kjøre når jeg vil at det skal kjøre? Hadde jeg bare hatt en crontab hadde det vært svært enkelt, men nå er dette windows.. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Task Scheduler Endret 15. januar 2009 av obrestad Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Hmmja, kanskje det er noe. Må jeg da sitte dette opp på hver av serverene eller kan dette gjøres slik at jeg bare trenger sitte det opp en plass? Det er lite gunstig å konfigurere det på alle serverene det er snakk om. Hvis tidspunktet skal endres el. er jo dette svært tungvint.. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Da lager du en task på en av maskinene som sender: shutdown -r -f -m \\maskinnavn Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 kan vel lage et batch script som du spesifiserer maskiner og tid, også setter du det opp til å kjøre da og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå