fgr Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 lurer på hvordan jeg gjør dette. la oss si at <td id="1" class="class1"> og at når jeg klikker på en viss link, så forandres class'en til "class2", og hvis class'en er satt til "class2" så settes den til "class1". har fått hjernevondt av å prøve å lese meg fram til det. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 fikk hjelp! <a onclick="java script: swapClassNames(document.getElementById('1'))">Forandreeee</a> function swapClassNames(htmlElement){ if( htmlElement.className == 'class2') { htmlElement.className = 'class1'} else { htmlElement.className='class2'; } } Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 For det første, orddeling skjer hverken på norsk eller i Javascript. Det heter javascript og ikke java script. For det andre trenger du ikke skrive javascript, det holder med onclick="swap..". For det tredje bør du vurdere om this er noe du trenger. Her er et eksempel: <script type="text/javascript"> function fiskToKatt( element ) { if ( element.parentNode.className === 'fisk' ) { element.parentNode.className = 'katt'; } else { element.parentNode.className = 'fisk'; } } </script> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> <td class="fisk"><a href="" onclick="fiskToKatt(this); return false;">hit me</a></td> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå