Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til pruting`?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Prøver å få kjøpt en bil jeg er veldig interessert i, men føler at den er veldig overprisa... det er en bmw 520i 97-modell som selger skal ha 110 000 for, mens jeg finner et godt utvalg av like fine biler til alt fra 70 til 90 000 på finn.no/autodb.

 

Er det en god ide å vise selger disse annonsene for å begrunne at prisen er for høy?

 

Så lurer jeg på om automat/tiptronic er mer verdt enn manuell? Eller ingen forskjell?

 

Kom gjerne med flere tips til å prute på bil!

 

:)

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Prøver å få kjøpt en bil jeg er veldig interessert i, men føler at den er veldig overprisa... det er en bmw 520i 97-modell som selger skal ha 110 000 for, mens jeg finner et godt utvalg av like fine biler til alt fra 70 til 90 000 på finn.no/autodb.

 

Er det en god ide å vise selger disse annonsene for å begrunne at prisen er for høy?

 

Så lurer jeg på om automat/tiptronic er mer verdt enn manuell? Eller ingen forskjell?

 

Kom gjerne med flere tips til å prute på bil!

 

:)

 

Finn.no og autodb har blitt som en prisliste for hvor mye biler er verdt. Man må selvfølgelig sammenligne med andre biler, kanskje denne bilen har noe som ikke de andre har? Eller at den spesielt fin?

 

Automat/triptronic er mer verdt enn manuell. Hvis du kjøper ny bil vil alltid en med automat koste mer enn en med manuell. Mange ganger flere titusner av kroner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Denne har manuell, og mange av de på finn/autodb har automat/tiptronic, så greit å vite.

 

Den har mye ekstrautstyr, men det har jo de fleste av disse bilene, den skiller seg ikke noe spesielt ut fra de andre på finn. Den er ikke i strøken stand heller, må ut med mye i reperasjon...så skal bruke det også til å få ned prisen

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Er ekstra interessert i akkurat denne fordi selger holder til i nærheten (ikke så gøy å reise til Finnmark for å se på bil...) Og den ble annonsert til slags

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Masse andre biler på finn/autodb, men denne er av de få innenfor rammene jeg har satt (bortsett fra pris), så trenger bare tips til å få ned prisen, ikke at jeg kan dra til andre steder i Norge og se, for det er jeg klar over selv ;)

Lenke til kommentar

Ingen i nærheten bortsett fra den?

 

Tviler på at du får prisen ned på samme nivå som de andre

med mindre du tar den på en NAF-test og får beskjed om at

noe er veldig gærent med den, evt. printe ut en liten bunke

med annonser på biler som er i tilsvarende stand/bedre til

f.eks 80 000..

Tviler dog på at han er villig til å gå ned såpass mye selvom

han har prisa den altfor høyt...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Har gjort alt det... "noe veldig gæernt" var det ikke med den, men samlet skulle BMW-verksted ha 20k for å fikse alt (fjærer, bremserør + en del elektronisk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...