erikindre Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 CFD: Har ikke duron låst multiplier? Kuttet du evt broene? Gikk dette bra? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 man kutter ikke broene, man binder de sammen...Har selv gjort det, ikke noe problem.. Lenke til kommentar
gecho Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 [Men han skrev at XP 1800+ hadde 256 L2 Cache.Men du har rett i at XP1800+ har 384 Cache, men det er L1 og L2 Cache og ikke Bare L2 Cache Hei, - nå er dere iferd med å lære meg noe. På P4 snakker man kun om L2-Cache. Så vidt jeg vet er L1-Chache'en mye mindre. Så plutselig [ :o ] hører jeg at Cache'en på AMD XP omtales som summen av L1-Cache og L2-Cache. Dere har helt sikkert rett, - og jeg forundres over det, - men jo mer man lærer jo mindre vet man ... Og om dere syns jeg blander kortene nå, - så konkluderer jeg likevel med at AMD Athlon XP har L2-Cache 256KB. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 P4 har et litt spesielt cache-system, med en del avanserte fram-og-tilbaker'r ... men uansett; det som ligger i L1 cachen ligger også i L2. Den er med andre ord "inklusiv". Dermed har man egentlig ikke plass til mer i CPUens cache enn det som får plass i L2. På AMD derimot, så er det forskjellige ting som ligger i L1 og L2. Vi sier da et den er "eksklusiv" og totalt kan man få plass til L1 + L2 i cachen totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå