Knut_Harry_Solviksen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Holberg Ludvig var en merkelig mann Han skrev og han skrev dagen lang Han vokste opp i Bergen Hvor han ofte skrev på fergen Så flyttet han til København Der skrev han stykker med spennende navn Han mente han var original Men de fleste andre sa han var gal Tilskuerne kjente seg igjen De så på Holberg som en venn Så døde han i København Hans venner og familie følte et savn Håper dere likte det! :!: Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis han svarer "20" så er dagen min reddet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+54asdf Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det der la virkelig igjen noe på sjelen, jeg mener at dette diktet er veien til frelse, jeg så lyset i enden av tunnelen Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Jeg har et lite problem med denne delen: Han vokste opp i BergenHvor han ofte skrev på fergen Ja, han vokste opp i Bergen, men han begynte ikke å skrive før han reiste til København rundt 1710. Sakset fra en biografiside: Holberg var i følge han selv rundt 35 år da han gjorde sine første forsøk i diktekunsten. Inntill da hadde han brukt hele sin tid på jus, historie, språkstudier og skjøvet alle andre sysler til side, spesielt poesi. Han skriver faktisk at poesi var så kjedelig at han gjespet selv om det fineste dikt ble lest opp. Er diktet ditt skrevet ut ifra virkelige fakta, eller måtte du bare kline inn noe ræl for at det skulle rime? Edit: Bare for å understreke det; jeg har et lite problem med resten av diktet også, men jeg skal la være å utdype... Endret 15. januar 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Ludvig var en merkelig kar han runket hardt om natten Og hvis han trengte kjødelig hjelp så humpet han på katten Han likte dop og alkohol de kalte ham for smukken og han var brun, og likte sol og hadde hår på kukken Han levde i sitt voksne liv på kanten av den loven som gjorde at han ungikk HIV og annen straff fra oven Han likte horer, sprit og sang men likte ikke dongen så her en dag så sa det pang så var det slutt for kongen... Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 det er flere enn trådstarter som kan skrive dikt her! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Man blir jo riktig så inspirert av slik perfeksjonert kunst. Endret 15. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Knut_Harry_Solviksen Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Ludvig var en merkelig karhan runket hardt om natten Og hvis han trengte kjødelig hjelp så humpet han på katten Han likte dop og alkohol de kalte ham for smukken og han var brun, og likte sol og hadde hår på kukken Han levde i sitt voksne liv på kanten av den loven som gjorde at han ungikk HIV og annen straff fra oven Han likte horer, sprit og sang men likte ikke dongen så her en dag så sa det pang så var det slutt for kongen... Dette var særdeles useriøst. Her kommer jeg med et velprodusert og selvlaget verk, og så responderer du med slikt ræl. Skam deg! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Velprodusert verk? Det kan vel diskuteres. Etter min mening er mitt like velprodusert og seriøst som ditt. Bare en litt annen sjanger. Lenke til kommentar
SEO Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Holberg Ludvig var en merkelig mann Han skrev og han skrev dagen lang Det hørtes anstrengende ut, med attpåtil en uvilje over det hele. Han vokste opp i BergenHvor han ofte skrev på fergen Du presenterer med en noe statisk karakter. Det finnes én ferge i Bergen og bare den? Så flyttet han til KøbenhavnDer skrev han stykker med spennende navn Han skrev på den samme ene fergen for så å flytte til København? Han mente han var originalMen de fleste andre sa han var gal Fattig språk. Tilskuerne kjente seg igjenDe så på Holberg som en venn Hvem er tilskuerne, de "andre" enn de som mente han var gal? Så døde han i KøbenhavnHans venner og familie følte et savn Et kort og kjedelig liv? Beklager, men dette ga meg særdeles lite. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Dette er troll. De bare glemte å stenge den når de stengte de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå