ja_nos Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har en maskin hvor det har vært Vista, men ønsket XP isteden. Fikk ikke fjernet Vista ved å prøve å installere XP fra CD. Flyttet HD (den eneste som var i maskinen) til en annen PC (med XP) og formatterte HD. Flyttet HD tilbake til opprinnelig PC og prøvde å installere XP fra CD. Da kom feilmeldingen NTLDR mangler (og trykk ctrl+alt+del og start på nytt). - klarer ikke å boote fra XP cd (det er gjort før), hopper rett til feilmelding (og ctrl+ osv) - prøvd ultimate boot cd, men hopper rett over den også (også win98 cd som ble prøvd for moro skyld) Hva gjør jeg nå. Har googlet og lest men har ikke klart og finne rett medisin for meg. De fleste gjelder de som klarer å boote fra en cd. Kan jeg flytte HD til annen pc med xp, sette inn min HD som eneste og prøve å installere xp på den, så sette tilbake og fylle på med de rette drivere mm? Svar mottas med takk, begynner snart å rive meg i håret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har en maskin hvor det har vært Vista, men ønsket XP isteden.Fikk ikke fjernet Vista ved å prøve å installere XP fra CD. Flyttet HD (den eneste som var i maskinen) til en annen PC (med XP) og formatterte HD. Flyttet HD tilbake til opprinnelig PC og prøvde å installere XP fra CD. Da kom feilmeldingen NTLDR mangler (og trykk ctrl+alt+del og start på nytt). - klarer ikke å boote fra XP cd (det er gjort før), hopper rett til feilmelding (og ctrl+ osv) - prøvd ultimate boot cd, men hopper rett over den også (også win98 cd som ble prøvd for moro skyld) Hva gjør jeg nå. Har googlet og lest men har ikke klart og finne rett medisin for meg. De fleste gjelder de som klarer å boote fra en cd. Kan jeg flytte HD til annen pc med xp, sette inn min HD som eneste og prøve å installere xp på den, så sette tilbake og fylle på med de rette drivere mm? Svar mottas med takk, begynner snart å rive meg i håret. Du har sikkert gjort dette, men må spørre for ordens skyld. Du har satt PCen til å boote fra CD-ROM som førstevalg i BIOS? Ellers kan du sette HD inn en annen PC, installere XP for deretter å sette den inn en annen PC igjen. Det er litt jobb, men det burde fungere. Alt av drivere osv. må selvfølgelig installeres på nytt og dette er alltids kjekt å ha lastet ned før man begynner med en nyinstallasjon. Lenke til kommentar
ja_nos Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Joda jeg har sjekket at første boot er DVD-ROM så det skal være på plass. Så da må jeg gå den tunge vei og installere på en annen PC Alle drivere er klappet å klar til bruk der de skal, hvis jeg bare får tilgang til hardddisken og får lagt inn XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå