Gjest Slettet-t1pvX92QsX Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Fanget opp 2 bilder av en elv jeg kjørte forbi, der det ene representerer elva rett før den går over i et lite fossefall og det andre bildet representerer det toppen av det lille fossefallet. Det som er litt dumt med bildene, er at det blåste en del den dagen jeg tok dem, så noen av trærne har beveget på seg, så det blir litt blurry der, samtidig som det ble ganske blurry når vannet renner over kanten ved "fossefallet" på grunnlag av høy vannstand. Camera: Canon EOS 450D Exposure: 6.0 sec Aperture: f/22 Focal Length: 18 ISO Speed: 100 Camera: Canon EOS 450D Exposure: 3.2 sec Aperture: f/14 Focal Length: 18 ISO Speed: 100 Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 det første digga jeg!! nydelige effekter i vannet, det jeg savner er litt mer mystikk og kraftige farger. fossefallet syns jeg ble litt feil, man får liksom selve fallet utenfor bildet pluss at det er overeksponert i fallet, men ellers var det jo bra. gode bilder! Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 enig med simster, fine linjer i vannet på første bildet, men som du påpekte selv, hadde det gjort seg med skarpe trær. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Synes det første bilde ble kjempefint! Fineste bildet jeg har sett på forumet på lenge! Du hadde ikke fått akkurat de samme effektene om det ikke blåste; p Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Hvilket objektiv brukte du? Har samme kamera selv. Derfor jeg lurer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 18-55, det som følgte med brukte jeg. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Stilig Det objektivet fungerer faktisk helt ok i godt lys. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Bilde 1 er absolutt best, selv om jeg føler vannet får for mye fart. hvis du skjønner hva jeg mener. at greinene har beveget seg litt følte jeg ikke gjorde så mye, siden de da er med på å lage litt mer liv i bildet. bilde 2, så ville jeg sett mer av fossefallet, og kansje speilvent bildet, får en følelse av at jeg strever meg opp fossen, i stede for å flyte ut i den. og så er den en stor smule overeksponert i fallet Lenke til kommentar
picatta Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Bildet nummer 1 er absolutt det beste bildet som jeg har sett på lenge, både her på dette forumet, og andre foto forumer. Dette må være det beste bevis på at det er fotografen som avgjør kvaliteten på bildene og ikke utstyret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Takker for fin respons Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Utsnitt og komposisjon er bra. Lurer på om du har litt for kald hvitbalanse. Kunne kanskje vert kult med en skikkelig bra sort/hvit konvertering. Tror også du kunne fått et enda finere bilde om du hadde tatt det i en rød/orange solnedgang/soloppgang, for akkurat nå ser det ut som den triste grå himmelen du får rett før det begynner å regne, syns med andre ord det er for lite/kjedelig lys, og grå/lite farger. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Blinkskudd! Som sagt noe av det beste av elver på forumet her. Liker som de fleste andre det første bildet best! Flotte farger og vakkre linjer i vannet! Denne skal du vere fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå