Gå til innhold

Test: Livescribe Pulse Smartpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt denne i en liten stud nå og elsker den. Veldig praktisk. Tar opp alle forelesningene mine på skolen, samtidig som jeg får alt av tekst og lyd digitalt på PCen. Tenker jeg kan bruke det når jeg skal repetere under eksamensperioden, eller før om jeg har gått glipp av noe. Har en notatblokk for hvert fag, så alt blir inndelt i fag i programmet. Blir sikkert enda bedre etterhvert når oppdateringer kommer og en fullverdig oversetter kommer eller lignende.

Hvor kjøpte du den? Jeg kunne tenke meg 1 GB-versjonen for å spare litt (samt at jeg ikke har behov for å ta opp 200 timer med diktafonen).

 

Har lyst på! Virker genialt! :)

 

 

 

 

Kjøpte en sånn penn m 2gb en stund siden. Er kjempe fornøyd med den. Kameraten min har en fly fusion som er billigere og nesten like bra som pulse.

Fly Fusion koster jo ikke mer enn $30 :ohmy:

Wow, billig! Må sjekkes!

Lenke til kommentar
Digitalpenn.no tar i hvert fall noen SINNSSYKE priser for tilbehør.

 

699 kr + mva for 4 A4 notatblokker som hos livescribe.com koster $19.95!

 

Helt enig! Vanvittige priser. Bedre å bruke en av konkurentenes penner, hvor du IKKE må bruke spesialpapir. Det eneste du må gjøre er å feste et lite klips øverst på siden. Husker ikke hva denne modellen heter. Anyone?

 

Z-pen? Tror hw.no testet den for en stund tilbake.

Lenke til kommentar

Problemet med å skrive ut selv er at man er begrenset til 25 sider per kladdebok x 4 bøker (1-2-3-4).

 

Selvfølgelig har ikke produsenten gjort det mulig å skrive ut så mange sider man vil pr.bok, selv, og dette er det som holder meg unna kjøp av pennen!

 

Kan noen bekrefte/avkrefte om det er slik at programvaren må ha kontakt med netter for å laste opp notatene til produsentens nettside for onlinelagring? Syntes dette virker litt tvilsomt...

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte/avkrefte om det er slik at programvaren må ha kontakt med netter for å laste opp notatene til produsentens nettside for onlinelagring? Syntes dette virker litt tvilsomt...

Hvordan mener du at notatene komme seg fra PCen til onlinelagringsserveren hvis det ikke er nettilkobling mellom de to? Med flygende teppe eller brevdue? :p

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte/avkrefte om det er slik at programvaren må ha kontakt med netter for å laste opp notatene til produsentens nettside for onlinelagring? Syntes dette virker litt tvilsomt...

Hvordan mener du at notatene komme seg fra PCen til onlinelagringsserveren hvis det ikke er nettilkobling mellom de to? Med flygende teppe eller brevdue? :p

 

Haha uff, ser det gikk litt raskt i svingene ja...

Det jeg mente var, er det slik at programvaren MÅ ha netttilgang for å fungere? Blir notatene lastet opp på web UANSETT?

Lenke til kommentar
Livestrive sender forsløpig kun innen USA. Kjipt, for penne er svindyr i Norge...

Det ordnes kjapt med Jetcarrier. :)

 

Bestilte Fly Fusion, så får vi se om jeg ønsker meg noe mer etter det...

 

Jetcarrier? Man trenger ikke styre med det når man får god service på Ebay.

 

Jeg kjøpte min penn av http://myworld.ebay.com/emrocorp_com/ , han ga meget god service og rask levering. 2Gb Pulse smartpenn, 4 notatblokker, 2 små journaler og porto til rett under 1900 kr. +mva ;D "liksom"

Lenke til kommentar

Har brukt Livescribe i forelesninger på ntnu en liten stund. Var så heldig at en kompis var i USA så han kunne ta med noen penner tollfritt.

Lyden blir ok, men man gidder ikke høre hele forelesningen om igjen. Dessuten har en del forelesere en tendens til å hoppe fram og tilbake på tavla, da blir det bare rot i lyden :(.

 

Hvis noen lurte så fungerer printeren på datasalen i EL-bygget fint til å skrive ut egne kladdebøker (600dpi sort/hvitt laser). Men kjøpte bøker er å foretrekke, så håper at bokhandlere får inn dette i Norge snart.

 

Software til mac er noe dårligere enn windows foreløpig. Kan ikke printe egne bøker, laste opp på nett eller arkivere og begynne på nye bøker.

 

Pennen husker hvilken bok (fag) og side du er på til en hver tid om det ikke var klart ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...