Vegard_Haug Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 For første gang siden 1995 risikerer Sony å gå med underskudd. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Forhåpentligvis vil ikke dette ha en negativ effekt på satsingen de har på playstation Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Og Sony skal komme med priskutt denne våren? Ikke den beste tiden akkurat. Håper det går bra for Sony tho >.< Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Håper virkelig ikke Sony går konkurs Har kost meg mye med min PS3 og Sony Bravia TV, hadde håpet jeg kunne fortsette å gjøre det i årene som kommer også. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Dette er ikke nødvendigvis kun pga. PS3, Sony lager jo både kameraer og TVer. Men PS3en har nok mye å si. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det må jo være administrative årsaker og dette går dårlig... Det er jo uten tvil en genial spill og multimedia platform.. Kanskje de skulle ha redusert prisene litt for å møte prisdumpingen til Xbox? Når de Xbox har salgsboom uten like så går det jo utover noen andre.. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Håper virkelig ikke Sony går konkurs Har kost meg mye med min PS3 og Sony Bravia TV, hadde håpet jeg kunne fortsette å gjøre det i årene som kommer også. Ærlig talt, tror du Sony, et av verdens største selskaper på sitt område, går konkurs etter et dårlig år? De har nok så mye penger på bank at de kan klare ti slike år til, eller mer. Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Denne artikkelen hører vel helst ikke hjemme på Gamer.no..? PS3 er kun en liten del av Sony. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Sånn som Sony oppfører seg (Rootkit, memorystick, lukking og låsing til egne formater osv) så synes jeg virkelig ikke synd på dem. Håper snillere selskaper jafser i seg markedsandeler fra dem. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Sony har da flere underliggende selskap/avdelinger under seg, SCE er et av dem. Om Sony som selskap går dårlig kan dette få innvirkning på spilldelen og, den har jo ikke akkurat blomstret penger siden lanseringen av PS3, det lille de om mulig har tjent på tilbehør og spill er slukt av kostnadene til PS3. Hadde det vært i andre tider hadde jeg ikke tenkt mye på det, men med tanke på den finansielle situasjonen i verden forøvrig så kan dette være grunn til ettertanke og det kan gå utover den avdelingen som har tjent minst penger i dette finansåret og der tror jeg SCE står rimelig svakt etter alt de har spyttet inn i PS3 uten å få noe utbytte av det. Lenke til kommentar
oyvind092 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hmm... håper de lider nok til å gi opp securom, for deretter å fortsette med PS3 Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Håper virkelig ikke Sony går konkurs Har kost meg mye med min PS3 og Sony Bravia TV, hadde håpet jeg kunne fortsette å gjøre det i årene som kommer også. Ærlig talt, tror du Sony, et av verdens største selskaper på sitt område, går konkurs etter et dårlig år? De har nok så mye penger på bank at de kan klare ti slike år til, eller mer. Si det til General Motors :!: Er jo klart at om dette fortsetter så vil det kunne bli dramatisk. Så stor som denne krisen har blitt så er det nok veeeldig mange som kutter ned på forbruk og kjøp av "luksusvarer" som elektronikk, med andre ord rammes Sony og andre nisje veldig hardt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Siden Sonys lekestasjon får æren av å representere Sony som helhet så vil jeg dra frem denne Gamer-artikkelen: – Konsollene vil dø ut Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vel mobiltelefoner har ikke forsvunnet selv om de nå ligger dekket over av et tykt lag dritt du ikke har bruk for. Så lenge det er penger å tjene på konsoller blir ikke konsollen å være i nærheten av døden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Så lenge det er penger å tjene på konsoller blir ikke konsollen å være i nærheten av døden. Hvis du leser artikkelen så ser du at det er akkurat der problemet ligger. Sony sliter med økonomien til PS. Microsoft sliter med økonomien til Xbox. Nintento aner jeg ikke, men jeg tipper det ikke er særlig innbringende for dem heller. Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Wii selger vel såpass at Nintendo mente de hadde satt prisen ved lansering for lavt? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) MS og Sony har tapt grovt på konsollsatsningen så langt denne generasjonen med sine high-end konsoller, mens Nintendo tjener penger som gress pga. godt salg av billig/svak hardware samt egenproduserte spill. Nå ønsker imidlertid MS og Sony å oppnå langsiktige resultater på visse andre områder utenom spill. MS vil etablere Xbox som en multimedieplatform i stua, mens Sony vil gjøre sitt eget blu-ray format til en suksess takket være PS3. Endret 14. januar 2009 av kilik Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Blør Sony over hele fjøla eller bare på enkelte segmenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg