Incense Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei! Skal bygge meg en ny gaming-pc og har foreløpig valgt meg ut følgende komponenter: GPU: Asus ENGTX295/2DI/1792MD3 (2stk) CPU: Intel Core i7 920 RAM: OCZ DDR3 PC3-10666 Intel i7 Triple Channel 6 GB HK: Asus P6T6 WS Revolution PSU: Thermaltake Toughpower 750W Modulær (muligens) Systemdisk: Intel X25-M 80 GB SSD Håper å få dette vannkjølt, men er ikke noe på markedet enda. Men det jeg lurer på er PSU'n... Har sjekket diverse tester og med bruk av 1 GTX295 så kommer testoppsettene opp i 450-500w. Det som bekymrer meg da er at 750w blir for lite.. Er det noen som har mulighet til å komme med noen vettuge forslag til en PSU som uten problemer håndterer systemet jeg har satt opp? Kan også gjerne komme med andre gjennomtenkte synspunkt angående oppsettet Er litt usikker på den SSD-disken også.. Vurderer å vente på den Fusion-IO saken. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jo, med kun 750W møter du nok veggen med en gang. Sats på noe i området 1000-1200W. Når du likevel skal droppe så mye penger i en maskin, så er det ikke noe vits i å kutte ned på strømforsyningen. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Var redd for det ja Har sett på 1000w til Corsair, chieftec og Thermaltake, men finner det j"¤&" vanskelig å skille ut en vinner Corsair HX 1000W Chieftec Super Series 1000W Thermaltake Toughpower 1000W Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er ikke så mye poeng å ha 2 sånne kort da, men vel om du har sykt mye penger er det jo ingen ting som stopper deg. Du burde ha en 1200 watt PSU, husk at du helst 20% mer watt på PSU-en enn det du bruker for å øke levetiden. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Det er ikke så mye poeng å ha 2 sånne kort da, men vel om du har sykt mye penger er det jo ingen ting som stopper deg. Du burde ha en 1200 watt PSU, husk at du helst 20% mer watt på PSU-en enn det du bruker for å øke levetiden. Det er jeg nå forsåvidt enig i Det kan godt hende at jeg ender opp med kun 1 også i begynnelsen, men vil uansett ha en PSU som kan håndtere 2 av disse da det er planen for sluttresultatet. Men dette er ikke en maskin jeg trenger. PC'n jeg allerede har drar alle spill helt greit. Dette er en maskin jeg kommer til å lage en casemod av, skal modde ett Thermaltake Kandalf-kabinett slik at bla vannkjølingen blir en del av "kassa" etc.. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Da blir det nok en 1000w fra Corsair. Forsøkte i hele går å finne en vannkjølingsløsning for dette systemet, men ga opp til slutt. Er det noen som har en link til noe slikt... eller er det bare ikke kommet NOE enda? PS! Er det noen som vet om det HK jeg har satt opp fungerer med 3-veis SLI/CF nå? Vet at på tidlige tester av dette så fikk de ikke 3-veis til å fungere @ all... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå