avtrekkeren Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Heisann. Er på utkikk etter en "kontor"-bærbar på oppdrag fra min moder. Den skal brukes til regnskap og diverse. Har satt ned følgende kravspec: *Kjølig/stillegående - altså ingen HP-maskiner *15-17" skjerm (ikke mindre enn 15 i alle fall) - må ha god lysstyrke *wlan (er vel standard på de fleste) *bra tastatur (ikke slapt billigtastatur som føles som om man trykker på en plastpose) Skjermkort: Helst bare integrert intel-skjermkort (da dette ofte er billigere) - men det MÅ ikke være det. CPU: Intel C2D 2GHz+ (ikke celeron) minne: 4GB OS: Vista x64 - business (helst), evt ultimate HDD: ikke viktig Batteritid: ikke viktig i utgangspunktet, men helst 2 timer i alle fall Hvorfor 4GB minne? Vista flyter mye bedre med 4GB enn med 2GB, og når minneprisene er så lave er det kun snakk om noen få ekstra hundringser. Det er meningen maskinen skal være rask og responsiv Uthevede kriterier er absolutt nødvendighet. Prisen er satt til rundt 10k, +- noen høvdinger. Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå