Gå til innhold

Finnes det alternativer til Silkypix (Panasonic LX-3)

Anbefalte innlegg

Har fått mitt nye Panasonic LX-3 i hus, og er meget fornøyd så langt. Det er med kameraet vel og merke, programvaren som fulgte med er bare sorgen..

Spesielt Slikypix (Navnet gav meg første varskuet), raw konverteren til kameraet.

Den ser dårlig ut, noe jeg kan leve med, men at den er treg, ikke leser undermapper i en valgt katalog og krasjer hvis du prøver å justere RAW bildene dine er vanskeligere å svelge.

Finnes det alternativer, eller en måte å få Adobe Bridge til å lese raw filene??

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

he he, skjønner godt hva du mener. Silkypix har ikke akkurat fantastisk brukergrensesnitt, men dersom du gir den litt tid vil du kunne få gode resultater. Dersom du bruker Mac, er det et freeware-alternativ (sjekk dpreviews forum, husker ikke navnet på programmet). Jeg bruker lightroom 2.2 som støtter LX3-filer. Det fungerer meget bra, siden lightroom har et intuitivt brukergrensesnitt og kraftige redigeringsmuligheter. Det er imidlertid litt dyrt...

Lenke til kommentar

Om Bibble noen sinne kommer ut i v.5, så kommer det nok rimelig kjapt støtte for LX-3 der... Ikke at det er til noen hjelp nå. :)

Silkypix står vel for en litt annen bildefilosofi enn andre råbehandlere (ikke at jeg faktisk har prøvet det... :roll:), og går for et mykere, mer filmaktig uttrykk enn andre, som går for høyere opplevd skarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...