South_Bridge Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 følgende linje bugger hos meg og jeg ser ikke helt hvorfor: mysql_query("INSERT INTO mat (ingred) VALUES('$input1') WHERE nick='$matrett' ") or die (mysql_error()); Dette er en DB som inneholder matretter og jeg ønsker å legge til ingredienser etterpå. dette er gjort med php($variablene mine) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 INSERT WHERE..? INSERT kan ikke ha WHERE-conditions. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 hmm... hvordan gjør jeg det da om jeg ønsker å inserte noe ved en spesiell? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Enten INSERTer du fra en annen tabell: insert into mintabell(kolonne1, kolonne2, ...) select col1,col2,... from dintabell where dintabell.colx=etellerannet eller så INSERTer du et sett med verdier insert into mintabell(kolonne1, kolonne2, ...) values(1,'hei',...) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg husker dette var oppe før en gang, og da mente fyren at han ville oppdatere en rad. Hvis det er det trådstarter mener må han bruke UPDATE. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg husker dette var oppe før en gang, og da mente fyren at han ville oppdatere en rad. Hvis det er det trådstarter mener må han bruke UPDATE. TAKK!! UPDATE er selvfølgelig den jeg leter etter!! Den tar where og gjør akkurat det jeg vil at den skal gjøre :D me happy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå