Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hva er logikken med å opprette egne skoler som vil hemme god integrering? Hva er poenget med å begynne i feil ende? Hva er poenget? Hvorfor "gidder" du ikke? Er det i mangel på gode argumenter? Jada, det er sikkert mangel på gode argumenter Eller så gidder jeg ikke fordi du gjentar deg selv, og det er litt irriterende. Du gjentar at muslimer har det samme tilbudet som andre religiøse grupper, iltross for at jeg har presisert at det ikke er sant. Derfor sa jeg at jeg ikke gidder, så bare ro deg ned du. Logikken er, som du hadde vist om du hadde lest tråden og artikkelen, at det vil føre til at færre barn blir sendt til ekstreme skoler i utlandet, og at det gir muslimer de samme mulighetene som andre religiøse grupper har. Viss du mener at vi skal diskriminere slik, og ikke gi like retter til alle mennesker står du nok heldigvis ganske alene i den vestlige verden, men kanskje du hade passet inn på disse esktreme skolene det er snakk om? De er sikkert helt neige med deg i at kristne og muslimer ikke skal ha de samme rettene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hva i alle dager har moskeene med friskoler å gjøre? Det blir uttalt fra enkelte at disse ikke har arenaer der de kan fremheve sinn religion. Derfor dro undertegnede inn moskeer. Det skal være likhet for loven, men vi skal ikke glemme Norge. I Norge er det kristendom og den kristnede formålsparagrafen som gjelder. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Logikken er, som du hadde vist om du hadde lest tråden og artikkelen, at det vil føre til at færre barn blir sendt til ekstreme skoler i utlandet, og at det gir muslimer de samme mulighetene som andre religiøse grupper har Slike skoler skal ikke godtas på noen måte. Er det misstanke om foreldre som sender sine barn til slike, skal dette straffes ved lov. Vi bekjemper da ikke denne utviklingen ved å flytte de ekstreme skolene til Norge? Dette faller på sin egen urimelighet. Og hvordan mener du dette hjelper integrasjonen av innvandrerne i samfunnet? Endret 14. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hva i alle dager har moskeene med friskoler å gjøre? Det blir uttalt fra enkelte at disse ikke har arenaer der de kan fremheve sinn religion. Derfor dro undertegnede inn moskeer. Det skal være likhet for loven, men vi skal ikke glemme Norge. I Norge er det kristendom og den kristnede formålsparagrafen som gjelder. Ingen har sagt at det ikke er arenaer der muslimer kan fremheve sin religion, det er en faktafeil fra din side. Folk har sagt at muslimer ikke har egne privatskoler slik som andre religiøse grupper, derfor blir moskeer uvesentlig. Ja, dette er norge, og den lutherske kirken regjerer, men det finnest flere trossamfunn utenfor den norske kirke som har egne skoler og barnehager, hvorskal ikke muslimer få denne retten? Det blir jo forskjellsbehandling basert på religion? Logikken er, som du hadde vist om du hadde lest tråden og artikkelen, at det vil føre til at færre barn blir sendt til ekstreme skoler i utlandet, og at det gir muslimer de samme mulighetene som andre religiøse grupper har Slike skoler skal ikke godtas på noen måte. Er det misstanke om foreldre som sender sine barn til slike, skal dette straffes ved lov. Vi bekjemper da ikke denne utviklingen ved å flytte de ekstreme skolene til Norge? Dette faller på sin egen urimelighet. Og hvordan mener du dette hjelper integrasjonen av disse i samfunnet? De nye skolene skal bli mer moderate enn de utenlandske, det er det uttalte målet fra de som skal stå bak skolen. Det er hele poenget med denne debatten. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du dro inn moskeer, og fordi de har fått en menneskerettighet skal de ikke få en annen? Det henger ikke helt på grep. Nå er jeg forøvrig en sterk motstander av den kristne formålsparagrafen, jeg mener den har like mye til felles med de fleste nordmenn som loven om løsgjengeri fra 20-tallet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du unnviker setningen, sitat: "Og hvordan mener du dette hjelper integrasjonen av innvandrerne i samfunnet?". Slike religiøse ekstremist skoler har ingenting i vårt land å gjøre. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du unnviker setningen, sitat: "Og hvordan mener du dette hjelper integrasjonen av innvandrerne i samfunnet?". Slike religiøse ekstremist skoler har ingenting i vårt land å gjøre. Snakker du med meg? Jeg svarer da på de setningene jeg vil svare på, men jeg har da egentlig svart på denne og. Jeg har sagt at det vil føre til at norske barn med muslimsk bakgrunn går på mindre ekstreme skoler enn før. Er du ikke enig i at å minske ekstremisme vil gjøre det lettere å integrere dem i det norske samfunnet? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Men vi gjør jo ikke annet en å flytte de ekstreme skolene til Norge! Det er ingen indikasjoner på at muslimene vil begrense seg i Norge. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Men vi gjør jo ikke annet en å flytte de ekstreme skolene til Norge! Det er ingen indikasjoner på at muslimene vil begrense seg i Norge. Jo, som sagt har de som står bak skolen sagt at denne skolen skal bli mindre ekstrem. Det er da selvsagt en forutsetning. Man får jo ikke opprettet hvilket som helst slags skoler her i Norge. Og viss muslimer ikke liker den nye moderate skolen, kan vi legge den ned og foirtsette som før. Vi har altså ingeting å tape. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Muslimskoler..... Da er fallitterklæringen endelig. Telemark blir til Insallahmark og Galdhøpiggen til Bismillah-Piggen. For noen politikere vi har hatt oppigjennom. Glad jeg allerede har anlagt helskjegg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Tape? Samfunnet blir stadig mer sekularisert og andre regioner tar større og større plass. Skjønner ikke at myndighetene kan tillate dette. At de ikke enser utviklingen. Dette har ikke noe i Norge å gjøre. Endret 14. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Tape? Samfunnet blir stadig mer sekularisert og andre regioner tar større og større plass. Skjønner ikke at myndighetene kan tillate dette. At de ikke enser utviklingen. Dette har ikke noe i Norge å gjøre. Jeg synst det er bra at samfunnet blir mer sekularisert jeg da. Uansett, slike dommedagsteorier synes jeg det er ufattelig kjedelig å diskutere, så det gidder jeg ikke. Poenget er at viss vi ikke tillater muslimske skoler er det en forskjellsbehandling for loven vi ikke bør ha noe av i dette landet. Viss du ikke har noe å si i mot det er jeg ferdig her. Endret 14. januar 2009 av Goz Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du unnviker setningen, sitat: "Og hvordan mener du dette hjelper integrasjonen av innvandrerne i samfunnet?". Slike religiøse ekstremist skoler har ingenting i vårt land å gjøre. Er alle former for islam ekstremistisk? Men vi gjør jo ikke annet en å flytte de ekstreme skolene til Norge! Det er ingen indikasjoner på at muslimene vil begrense seg i Norge. Er det noen indikasjoner på at de IKKE vil begrense seg? Tape? Samfunnet blir stadig mer sekularisert og andre regioner tar større og større plass. Skjønner ikke at myndighetene kan tillate dette. At de ikke enser utviklingen. Dette har ikke noe i Norge å gjøre. Fordi det handler om menneskerettigheter. Var det opp til meg, ville samfunnet vårt være fullstendig sekulært, med støtte til religiøse grupperinger som har en størrelse som tilsier støtte. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Dere som er mot muslimske skoler, er dere for å forby katolske privatskoler? Ettersom den kristne formålsparagrafen spesifiserer lutheransk kristendom, ser jeg ingen prinsipiell forskjell. Edit: Skulle selvsagt være FOR å forby katolske privatskoler. Endret 14. januar 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Uansett, slike dommedagsteorier synes jeg det er ufattelig kjedelig å diskutere, så det gidder jeg ikke. Kall det hva du ønsker, dette kan altså bli et faktum: Hevder innvandrerne kommer i flertall i 2029 Oslo vil ha en overvekt innvandrere innen 20 år, hevder Human Rights Service. De anklager Statistisk sentralbyrå for å sminke innvandrerprognosene når de ikke løfter fram dette. I en ny rapport som ble lagt fram i går, hevder Hege Storhaug og Rita Karlsen i Human Rights Service (HRS) at Statistisk sentralbyrå (SSB) lar andre hensyn gå foran plikten til å levere tall og analyser så objektivt som mulig. HRS har ved bruk av tallene til SSB kommet fram til at Oslo vil ha en overvekt innvandrere – mennesker som ikke er etniske norske – innen år 2029. Human Rights Service sår i en kronikk i Dagsavisen i dag tvil om innvandringen er økonomisk lønnsom. HRS hevder at 55 prosent av sosialbudsjettet i hovedstaden går til ikke-vestlige innvandrere. HRS frykter at konsekvensen av et Oslo der innvandrere er i flertall kan gå på bekostning av verdier som likestilling, likeverd, religiøs frihet og ytringsfrihet. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja, likeverd og religiøs frihet er vist på vei ut allerede. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Statistikk er en vitenskap som lar deg drukne i en elv som er gjennomsnittelig 1 meter dyp. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Dere som er mot muslimske skoler, er dere for å forby katolske privatskoler? Ettersom den kristne formålsparagrafen spesifiserer lutheransk kristendom, ser jeg ingen prinsipiell forskjell. Edit: Skulle selvsagt være FOR å forby katolske privatskoler. Eg skulle gjerne vert imot relgionar som evolusjonteorien Viss vi forbyr alle relgionar må nokk den med. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Sammenlignet du nettop et sett med vitenskapelige fakta med katolisismen? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Dere som er mot muslimske skoler, er dere for å forby katolske privatskoler? Ettersom den kristne formålsparagrafen spesifiserer lutheransk kristendom, ser jeg ingen prinsipiell forskjell. Edit: Skulle selvsagt være FOR å forby katolske privatskoler. Eg skulle gjerne vert imot relgionar som evolusjonteorien Viss vi forbyr alle relgionar må nokk den med. Hehehe, slike tullete utsagn kan du ta en annen plass, det er ikke det vi diskuterer her. Men for ordens skyld kan jeg fortelle deg at viss du tror evolusjonsteorien er en religion er din antagelse av hva en religion er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå