Bear^ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå lever vi i et fritt vesten og ikke i undertrykkelse. Om man skal begynne å tilate en en type religiøs skole men nekte en annen religiøs skole så er man ikke skiten likere enn der de opprinnelig kom fra, og rømte fra. Jeg ser at enkelte irriterer seg over dette, men se og slangetungen i argumentet deres. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er jo nesten blitt offentlige skoler i Oslo, som har blitt innvandringsskoler hvor elever har følt seg mobbet. Synes det er litt faretruende, men om trusselen om radikale skoler i utlandet er reell, er det vel lurt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå lever vi i et fritt vesten og ikke i undertrykkelse. Om man skal begynne å tilate en en type religiøs skole men nekte en annen religiøs skole så er man ikke skiten likere enn der de opprinnelig kom fra, og rømte fra. Jeg ser at enkelte irriterer seg over dette, men se og slangetungen i argumentet deres. Dei fleste "rømte" ikkje. Dei søkte lykken, ved i nokon tilfelle frata oss. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Dette var vel ikke annet en å forvente. Rart det ikke har kommet før. Jeg stiller meg svert negativt til dette av flere årsaker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg er for friskoler i norge, men jeg syns det er litt dumt når de kommer på ett religiøst grunnlag. Da kan man jo også si at det er diskriminering om ikke feks kristene kan komme inn. Tror heller ikke dette er bra for integreringen med tanke på at det er jo stort sett bare på skolen disse barna prater norsk. Dermed blir det vanskligere for disse å få etnisk-norske venner. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er helt latterlig hvis de får en egen skole i Oslo.. Hadde vi flytta til et muslimsk land ville jeg likt og sett at vi haddde fått vår egen skole Hahaha, hvor mange ganger har jeg hørt den regla? For det første, en latterlig sammenligning. Jeg går ut ifra at du mener muslimske land ikke har en skolepolitikk vi bør beundre, hvorfor i allverden mener du da at vi skal basere vår godkjenning av skoler på hvorvidt muslimske land godkjenner kristne skoler eller ikke? Viss vi nekter dem en muslimsk skole er vi vel ikke bedre enn dem? Da antar du slevsagt at det ikke finnest kristne skoler i muslimske land, noe som er komplett tullball! Det er kristne minoriteter i veldig mange muslimske land, og de blir som oftest tatt veldiggodt vare på av myndighetene. For eksemepel ligger den eldste kristne kirkeforsamlingen i egypt, et muslimsk land. De blir behandlet veldig godt! Så bedre lykke neste gang, kanskje du skal prøve å uttale deg om ting du har peiling på? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nei, dette er nok et steg i feil retning. At snart ikke myndighetene kan ta innover seg at vi etterhvert har fått samfunn i samfunnet, som lever helt utenfor og som ikke benytter den samme sosiale arena vi "andre" gjør er urovekkende. Ved å innføre enda flere særordninger hemmer ikke bare dette integrasjonen, men også samfunns utviklingen. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå lever vi i et fritt vesten og ikke i undertrykkelse. Om man skal begynne å tilate en en type religiøs skole men nekte en annen religiøs skole så er man ikke skiten likere enn der de opprinnelig kom fra, og rømte fra. Vi har ikke lov å si hva vi vil i Norge. Særlig ikke om vi er uenig med venstresiden og muslimene. Enig i at vi ikke kan forskjellsbehandle religioner i teorien, men Norge er et KRISTENT land (selv er jeg ateist). Dessuten får muslimene nesten alt de peker på ifra myndighetenes side, som er livredde for dem. Men det mest ironiske i hele saken er at de vil starte egen muslimsk skole for å HINDRE radikalisering. Jeg visste ikke at den offentlige norske skolen var radikalisert? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Nei, dette er nok et steg i feil retning. At snart ikke myndighetene kan ta innover seg at vi etterhvert har fått samfunn i samfunnet, som lever helt utenfor og som ikke benytter den samme sosiale arena vi "andre" gjør er urovekkende. Ved å innføre enda flere særordninger hemmer ikke bare dette integrasjonen, men også samfunns utviklingen. Det er ikke snakk om særordninger, det er snakk om at de skal få det samme tilbudet som andre religioner og livssyn har i dag, nemlig å starte sin egen private skole med sitt eget livssyn som grunnmur. Nå lever vi i et fritt vesten og ikke i undertrykkelse. Om man skal begynne å tilate en en type religiøs skole men nekte en annen religiøs skole så er man ikke skiten likere enn der de opprinnelig kom fra, og rømte fra. Vi har ikke lov å si hva vi vil i Norge. Særlig ikke om vi er uenig med venstresiden og muslimene. Enig i at vi ikke kan forskjellsbehandle religioner i teorien, men Norge er et KRISTENT land (selv er jeg ateist). Dessuten får muslimene nesten alt de peker på ifra myndighetenes side, som er livredde for dem. Men det mest ironiske i hele saken er at de vil starte egen muslimsk skole for å HINDRE radikalisering. Jeg visste ikke at den offentlige norske skolen var radikalisert? Det morsomme er a du kritiserer og bruker store fine bokstaver uten at du har lest artikkelen. Godt jobba, men det er nok ingen som hevder at den norske skolen er radikalisert, det blir nevnt at det er et problem at muslimske barn blir sent på ekstreme skoler i utlandet, og derfor blir radikalisert. Således vil disse mulimske skolene, som vil bli mer moderate enn de i utlandet, føre til mindre radikalisering. Les gjerne artikkelen før du svarer neste gang. Endret 14. januar 2009 av Goz Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå lever vi i et fritt vesten og ikke i undertrykkelse. Om man skal begynne å tilate en en type religiøs skole men nekte en annen religiøs skole så er man ikke skiten likere enn der de opprinnelig kom fra, og rømte fra. Jeg ser at enkelte irriterer seg over dette, men se og slangetungen i argumentet deres. Dei fleste "rømte" ikkje. Dei søkte lykken, ved i nokon tilfelle frata oss. De fleste søkte lykken om et mindre undertrykkende styresystem, vi har slik sett oss selv å takke for vi tilater religiøse friskoler på den kristene plan, om man da skal samtidig nekte religiøse friskoler på et islamsk plan så blir det feil, da må man heller forby begge deler og legge det til staten å opprette skoler som de ser det ann. Jeg tror samfunnet ser for mye på den minoritetsgruppen av radikale islamister, til nå er vi beskyttet av demokratiet, de kan ikke vandre inn og ta over landet sålenge vi står i flertall, det er førs når vi kommer i mindretall at man bør begynne å skjelve, men de er, og står fremdeles, i mindretall. Jeg vet og kjenner til mange som er av muslimsk tro og de er ikke noe ekstremister av seg. Tror nok disse er i den største gruppen muslimer, dessverre havner de i skyggen av ekstremister som Mulla Krekar og det er de vi ser, og frykter. Jeg skjønner folks begrunnelse men er ikke lengere enig med den, vi kan ikke begynne nå å snakke i to tunger, det blir bare feil. Enten eller, enten friskoler uavhengig av religion eller ingen friskoler. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Således vil disse mulimske skolene, som vil bli mer moderate enn de i utlandet, føre til mindre radikalisering. Hvilken garanti har vi for det? Og hvorfor skulle ikke foreldrene sende barna til utlandet alikevel? De gjør det jo for at de skal lære om kulturen og hjemlandet, og ikke bare religionen. Les gjerne artikkelen før du svarer neste gang. Lær litt om innvandrere og deres tankegang før du ser ditt snitt til å stå som dommer overfor hva andre vet. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Så lenge de sørger for å oppfylle kunnskapsløftet, bør de ikke hindres. Men hvis de ikke har norske medelever og lærere, og snakker egne språk blir det fort litt dumt. Men er uansett ikke mye bedre enn internasjonale skoler da... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er ikke snakk om sørordninger, det er snakk om at de skal få det samme tilbudet som andre religioner og livssyn har i dag, nemlig å starte sin egen private skole med sitt eget livssyn som grunnmur. Med all respekt å melde er dette tull. De har allerede det samme tilbudet det norske barn i grunnskolen har (men det er da ikke bra nok?). Der språkproblemer er såpass store at læring er vanskelig, blir det tatt ibruk tolk. Dette er som vanlig å begynne i feil ende. I Norge er det kristendom og den kristnede formålsparagrafen som gjelder. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvilken garanti har vi for det? Og hvorfor skulle ikke foreldrene sende barna til utlandet alikevel? De gjør det jo for at de skal lære om kulturen og hjemlandet, og ikke bare religionen. Vi har vel egentlig ingen garanti, men det er vel ganske sanynlig at foreldre heller vil velge rimelige alternativ i nærheten av der de bor, isteden for privatskoler på andre siden av kloden. Viss de ikke gjør det vil jo den nye skolen ikke tjene noe penger uansett, og den vil bli lagt ned. Derfor har vi vel egentlig ikke noe å tape. Lær litt om innvandrere og deres tankegang før du ser ditt snitt til å stå som dommer overfor hva andre vet. Haha, det va da voldsomt. For det første, når du sier ting som tydelig viser at du enten ikke har lest artikkelen, eller ikke har skjønt den, ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal påpeke det til deg, og oppfordre deg til å lese den igjen. Hva jeg kan om innvandring har vel ingeting å gjøre med min rett til å dømme deg? Haha For det andre så er jeg alltid åpen for å lære om invandring og innvandrere, siden jeg har vokst om med flere innvandrervenner og har bodd i utlandet der jeg har samarbeidet med mange folk fra muslimske land tror jeg definitivt at jeg kan en del omm innvasndrere og måten andre kulturer tenker på, men viss du tror du har noe å lære meg er det bare å prøve på det Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Med all respekt å melde er dette tull. De har allerede det samme tilbudet det norske barn i grunnskolen har (men det er da ikke bra nok?). Der språkproblemer er såpass store at læring er vanskelig, blir det tatt ibruk tolk. Dette er som vanlig å begynne i feil ende. I Norge er det kristendom og den kristnede formålsparagrafen som gjelder. Hva er det som er tull? Enten har du misforstått meg, eller så benekter du at det finnest privatskoler for flere ulike religiøse grupper i dag. Viss sitnevnte er et faktum, kan jeg si deg at du tar feil, det gjør det. Siden flere religiøse grupper i dag har egne privatskoler, vil det ikke være noen særordning om muslimer gså får det. Det vil derimot bare være naturlig. katolikker har for eksmeple flere privatskoler og barnehager i Norge, denne gruppen er veldig mye mindre enn muslimer. Endret 14. januar 2009 av Goz Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er tull at de ikke har det samme tilbudet. Det har de! Hva med alle moskeene? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er tull at de ikke har det samme tilbudet. Det har de! Hva med alle moskeene? Haha, dette gidder jeg ikke. Hva med moskene? De skal ikke få privatskoler fordi de har moskeer? hva er logikken? Du sier at de har det samme tilbudet, men for siste gang, det har de ikke. Katolikker har egne privatskoler, muslimer har det ikke. Forstår du? Det vil da si at muslimer og katolikker ikke har det samme tilbudet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Hva er logikken med å opprette egne skoler som vil hemme god integrering? Hva er poenget med å begynne i feil ende? Hva er poenget? Hvorfor "gidder" du ikke? Er det i mangel på gode argumenter? Endret 14. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er tull at de ikke har det samme tilbudet. Det har de! Hva med alle moskeene? Hva i alle dager har moskeene med friskoler å gjøre? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hva er logikken med å opprette egne skoler som vil hemme god integrering? Hva er poenget med å begynne i feil ende? Hva er poenget? Hvorfor "gidder" du ikke? Er det i mangel på gode argumenter? Poenget er likhet for loven. Er du mot likhet for loven, Robert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå