Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen klarer ikkje Battlefield 2 (makes no sence)

Anbefalte innlegg

Hei!

Ein venn av meg har nettopp fått seg ein Emachines E620, kanskje ikkje den største gamermaskinen som finnes, men eg vett at den skal klare BF2.

Grunnen til at eg vett dette er fordi Skjermkortet (X1200) er i min også, den klarer BF2 fint, og prosessoren på 1,6Ghz skal også gå, for ein annen i klassen klarer det fint med 1,6Ghz.

Alle drivere er oppdaterte og spillet kjøres på absolutt laveste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ein AMD Athlon 64, kodenavn Lima med 512KB L2-cache. (1,6Ghz

Det 2GB med PC5300.

VRam er 200Mhz og videoklokken er på 400Mhz.

Som eg seier så skal både skjermkortet og prosessoren (i teori) klare seg heilt fint. :)

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar

CPU i din venns maskin: Single-core 1.6GHz.

Minimum Specification:

CPU: 1.7 Ghz

RAM: 512 Mb

Video Card: NVidia GeForce FX 5700, ATI Radeon 8500 or ATI Radeon 9500

with 128 Mb of RAM

Et X1200 har vel knapt noe 3D-ytelse i det hele tatt. Et X1300 er ca 40% tregere enn et urgammelt 6600GT i 3DMark06. Så vidt jeg vet er X1300>X1200.

Når CPU'en er under minimum requirements hjelper det ikke akkurat på det heller.

edit: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-Xp...200.3775.0.html

Som Simen1 sier, en dual-core er i en helt annen gate enn en single-core CPU. Sjekk nøyaktig hvilken CPU kompisen (som spiller BF2) har.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Leser du bare det du vil lese? Se sammenhengen mellom CPU+GPU

Når CPU'en er under minimum requirements hjelper det ikke akkurat på det heller.

Du har en Dual Core på 2.0GHz (med forbehold om at infoen jeg googlet om maskinen du oppgav stemmer). Han har en Single Core på 1.6GHz. Det er en vesentlig forskjell. Din CPU er ca 2.5 ganger raskere enn hans.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Leser du bare det du vil lese? Se sammenhengen mellom CPU+GPU

Du har en Dual Core på 2.0GHz (med forbehold om at infoen jeg googlet om maskinen du oppgav stemmer). Han har en Single Core på 1.6GHz. Det er en vesentlig forskjell. Din CPU er ca 2.5 ganger raskere enn hans.

Enig med KriFos, er ikke bare grafikken som bestemmer her...cpu har en mye større jobb, for den behandler alle data og bestemmer kor fort ting jobber selv om grafikk kortet klarer jobben, så trenger det ikke si at hjernen klarer å sende data fort nok igjennom systemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...