Gå til innhold

Offisiell tråd for Mirror's Edge (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Les også: https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#pirat

Tråden blir midlertidig stengt for vurdering av dens vidare framtida og eventuelle reaksjoner mot brukarar.

edit: Då er ein del innlegg fjerna/redigert. Vidare diskusjon som er i strid med retningslinjene kan føre til åtvaringar og/eller utestengingar. Vennligst respekter retningslinjeen. God diskusjon.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Pc spill har da altid vært billigere sånn var det før piratkopiering ble et snakket om.

Hvorfor valgte de å ha lavere pris på PC-spill da? Er jo ikke (mye) vanskeligere å lage spill til konsoll.

Nei, men konsollprodusentene får penger fra utviklerne som lager spill til konsollen deres, dette beløpet slipper jo utviklerne å betale når de lager spill til PC. Det er nok noe av grunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det en del ;) Har kommet til kapittel 4 mener jeg på.

@hvorre: jeg har en Core2Duo E6600 2,4GHz, riktignok på 3,3GHz men.. Etter det jeg har hørt så skal det gå veldig bra.

Mine specs:

E6600 @3300MHz

8GB RAM @966MHz

8800GT 512MB 730/1790/940MHz (core/shader/mem)

Kjører alt på HIGEST og 8x AA med 1650x1200 eller hva det er ganske så smooth.

Siden prisen på dette spillet er relativt lav (349,- hos platekompaniet og 399,- hos CDON feks) er det absolutt verdt pengne!

Selve spillinga er ufattelig stilig. Spesielt dersom du må prøve flere ganger og får til en skikkelig flyt i spillinga - da går alt veldig raskt. Da er det utrolig moro. Men om du bare streifer rundt for å komme deg videre uten å ta noen sjanse på blindspottene blir det noe kjedelig.

Lite skyting (skytinga var ikke akkurat noe bra heller), slowmotion-funksjonen er noe slow for meg og er litt for kortvarig.

Selve banene eller omgivelsene er fantastisk laget. Ikke så veldig mye tekstur og slikt, men veldig veldig cleant og fint med masse sterke farger (noe jeg elsker!) og høy kontrast!

Dersom en står fast må en bare bruke fantasien - vanligvis er det jo ikke akkurat så mye en får gjort med å hoppe rundt i de fleste FPS-spill som feks FarCry 2 hehe.

Endret av viiite
Lenke til kommentar

nVIDIA har jo kjøpt Ageia/PhysX-teknologien og implementert det i sine kort.. men det er vell mulig, det var vertfall det tidligere når det fremdeles var Ageia som stod bak, å kjøre PhysX i software-mode. PhysX er en fysikkmotor btw.

Aner ikke hvordan det fungerer på ATI kort i dag. Er jo bare å prøve :)

Det er absolutt verdt de 3-400kr det koster. DICE er en av min favorittutviklere innen spill og fortjener den slanten de tar for dette spillet!

Lenke til kommentar

Angående SecuROM'en her.. hvilken "grad" av kopibeskyttelsen er det?

jfr:

Helt feil - det er mange versjoner av Securom. Bethesda bruker mildeste form for Securom, som kun sjekker om det er riktig disk under installasjon og ved første gangs oppstart. (Fallout 3 kan spilles uten DVD etter første gangs oppstart ved å starte fallout3.exe, og originale Oblivion kunne spilles uten crack med vanlig rippet DVD).

Her installeres ikke noe rootkit eller annet søppel på maskinen din.

Spore's Securom derimot, installerte mye piss og lort som var potensielle bakdører til din maskin, og det er denne typen som har skadet ryktet til Securom, og gjort det like forhatt nå som Starforce var i sine glansdager.

Det finnes også versjoner av securom som sjekker CD/DVD under spillets gang, sjekker om du har emuleringssoftware installert (Daemon-Tools f.eks.), osv osv.

(hentet fra en annen tråd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...