Iversithy Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei. Netopp fått et nytt system hvor jeg har skjermkortet: XFX GeForce GTX 280 602M 1GB PhysX CUDA Sitter nå igjen med et Gainward GeForce 9800GX2 1GB Skjermkort. Jeg har aldri brukt SLI, derfor vet jeg heller ikke hva som annbefales rundt dette. Det er jo ikke like skjermkort, har det noe å si ? Noen som har litt informasjon evt meninger om å kjøre denne comboen med SLI. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 først må du ha hovedkortet for det, så psuen til det, og så giddet med å kaste bort penger på det Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du kan ikke kjøre SLI, jeg trol heller ikke du kan kjøre mulitcrad siden et GX2 blir registrert som to kort i SLI. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Har du et hovedkort som støtter SLI kan du kjøre begge kortene dine i SLI. Sakset fra www.slizone.com: Card 1: Graphics rendering Card 2: Dedicated to PhysX acceleration Graphics card 2 is not required to have the same GPU as graphics card 1 Ta deg en tur dit og les mer om SLI kort. Det hadde heller ikke vært noe problem å kjøre to Geforce 9800GX2 i SLI. Da hadde du fått fire GPU og en mektig spillemaskin. http://www.slizone.com/page/home.html Endret 14. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Iversithy Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 først må du ha hovedkortet for det, så psuen til det, og så giddet med å kaste bort penger på det Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2 er hovedkortet jeg har.(det har 2 x pci-e 16x) Jeg har en strømforsyning på 750W fra Corsair. Begge skjermkorta har jeg allerede liggende. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 men x38 støtter crossfire (2 ati kort) ikke 2 nvidia kort Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 9800gx2 er praktisk talt 2 GPUer i SLi på ett fysisk kort. Du har et X38 hovedkort og det støtter ikke SLi. Dermed kan du ikke kjøre disse to kortene i SLI. For å kjøre SLI så trenger du to eller flere like grafikkjerner, noe du allerede har i form av 9800gx2. Det du i beste fall kan gjøre er å kjøre ett av kortene til grafikkprosseseringen og det andre til PhysX, men da trenger du vel et SLi hovedkort igjen. Begge kortene er veldig kraftige og gode så det å bruke et av dem til PhysX vil etter min mening være overkill. Mitt råd er å selge det ene kortet og bruke det andre med mindre du vil gå til inkjøp av et SLi hovedkort. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det du i beste fall kan gjøre er å kjøre ett av kortene til grafikkprosseseringen og det andre til PhysX, men da trenger du vel et SLi hovedkort igjen. Begge kortene er veldig kraftige og gode så det å bruke et av dem til PhysX vil etter min mening være overkill. Mitt råd er å selge det ene kortet og bruke det andre med mindre du vil gå til inkjøp av et SLi hovedkort. For å dedikere et kort til PhysX trenger man ikke et SLI-sertifisert hovedkort. Er enig med deg at 9800GX2 til PhysX er overkill. Kan jo bruke det til Folding@Home da... Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ok, takk for rettingen, lurte litt på det selv med PhysX og SLI hovedkort, mente egentlig selv at man ikke trengte SLI hovedkort til PhysX, men bytta mening i siste liten, så bra at du retter opp Lenke til kommentar
Iversithy Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Ok takk for hjelpen. Etter som dere sier at det ikke er noen løsning på dette uten et SLI hovedkort, men kjøre det ene kortet med PhysX er overkill. velger jeg nok å la kortet stå i det gamle systemet, evt selge hele systemet eller bare la den stå til ekstra bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå