Larsianer Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hey jeg bare lurte på om de er mulig og være 2 innehavere i et enmannsforetak?? eller om det går ann og slå sammen 2enmansforetak.. Det har seg sånn at en kompis vil kjøpe 50prosent av mitt enmannsforetak,. håper noen kan svare på dette! vi har ikke økonomi til og bli a/s enda Mvh:Lars Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hey jeg bare lurte på om de er mulig og være 2 innehavere i et enmannsforetak?? eller om det går ann og slå sammen 2enmansforetak.. Det har seg sånn at en kompis vil kjøpe 50prosent av mitt enmannsforetak,. håper noen kan svare på dette! vi har ikke økonomi til og bli a/s enda Mvh:Lars Nei, det går nok ikke an. Han kan selvsagt være ansatt hos deg, og få lønn, men da sitter jo du med mye mer ansvar (både økonomisk og juridisk) enn han. Men i tillegg til EPF og AS, så har vi også andre foretaksformer som BA (begrenset ansvar) og DA (delt ansvar) som kanskje egner seg bedre, men de vet jeg ikke så mye detaljer om. Verdt å undersøke. Lenke til kommentar
Larsianer Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Hey jeg bare lurte på om de er mulig og være 2 innehavere i et enmannsforetak?? eller om det går ann og slå sammen 2enmansforetak.. Det har seg sånn at en kompis vil kjøpe 50prosent av mitt enmannsforetak,. håper noen kan svare på dette! vi har ikke økonomi til og bli a/s enda Mvh:Lars Nei, det går nok ikke an. Han kan selvsagt være ansatt hos deg, og få lønn, men da sitter jo du med mye mer ansvar (både økonomisk og juridisk) enn han. Men i tillegg til EPF og AS, så har vi også andre foretaksformer som BA (begrenset ansvar) og DA (delt ansvar) som kanskje egner seg bedre, men de vet jeg ikke så mye detaljer om. Verdt å undersøke. har lest litt om DA, og så lurte jeg på om noen vet hvordan skjema jeg skal bruke. eller er det sammordnet registermelding jeg skal bruke på altinn.no for og få mitt enmansforetak til og bli DA håper noen vet dette mvh:Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå