Freewilly Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Jeg og en kompiss skal ha prøve eksamen nå på fredag. Vi har fått emne Energi,. Dette skal vare opptil 40 min. Så vis noen kunne ha hjulpet oss litt hadde det vërt flott Endret 14. januar 2009 av Freewilly Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvilket fag og på hvilket nivå er det snakk om? Lenke til kommentar
Freewilly Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Hvilket fag og på hvilket nivå er det snakk om? Natur og miljø... 10 ende klasse. Det er drit vanskeligt. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Mye du kan trekke inn her da, var selv så (u)heldig å trekke dette emnet ved fysikkeksamen. For det første, det er et veldig stort emne - og du får garantert ikke tid til alt, så du må prioritere det dy synes er viktig. Emnet omfatter jo blant annet: - Elektrisitet - Termofysikk (varme) - Atomfysikk/kjernefysikk (dere har sikkert ikke gått så dypt inn i dette, men dere har kanskje lært litt om atomkraftverk?) ++++ Gå gjennom kapittelet i boken, noter ned det du mener er viktigst, og lag et tankekart. Jeg vet ikke hva pensum i 10. klasse er, det er tross alt 4 år og en reform siden jeg var på din alder - men regner med at fundamentet er relativt likt. Ting du bør tenke på: - Energiloven - Ta med et par forsøk (pleier å stå i boken). Dere har helt sikkert gjort noen forsøk i timene, og skrevet labrapporter? F.eks. kan du vise serie- og parallellkopling, og forklare hva forksjellen er - eller koble på en ekstra lyspæe og vise at begge lyser svakere - hvis du har om elektrisitet. - Dere har også sikker lært litt formler? Ta emd disse og vis gjerne noen eksempel.. Ellers liker lærerene godt hvis dere snakker litt hver, og at ikke en snakker i 20 minutt - og deretter den andre i 20 minutt. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå