Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger Hjelp til Prøve eksamen. (ENERGI)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye du kan trekke inn her da, var selv så (u)heldig å trekke dette emnet ved fysikkeksamen. For det første, det er et veldig stort emne - og du får garantert ikke tid til alt, så du må prioritere det dy synes er viktig.

Emnet omfatter jo blant annet:

- Elektrisitet

- Termofysikk (varme)

- Atomfysikk/kjernefysikk (dere har sikkert ikke gått så dypt inn i dette, men dere har kanskje lært litt om atomkraftverk?)

++++

Gå gjennom kapittelet i boken, noter ned det du mener er viktigst, og lag et tankekart. Jeg vet ikke hva pensum i 10. klasse er, det er tross alt 4 år og en reform siden jeg var på din alder - men regner med at fundamentet er relativt likt.

Ting du bør tenke på:

- Energiloven

- Ta med et par forsøk (pleier å stå i boken). Dere har helt sikkert gjort noen forsøk i timene, og skrevet labrapporter? F.eks. kan du vise serie- og parallellkopling, og forklare hva forksjellen er - eller koble på en ekstra lyspæe og vise at begge lyser svakere - hvis du har om elektrisitet.

- Dere har også sikker lært litt formler? Ta emd disse og vis gjerne noen eksempel..

Ellers liker lærerene godt hvis dere snakker litt hver, og at ikke en snakker i 20 minutt - og deretter den andre i 20 minutt. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...