Gå til innhold

xcompmgr FAEL. trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

jeg har et problem som gjør alle *box vindusbehandlere (f.eks openbox som jeg har brukt i eksempelet mitt nedenfor) UBRUKELIG. med mindre de kjører i et skrivebordsmiljø altså. i KDE f.eks er ikke dette noe problem.

jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, så jeg brukte recordmydesktop for å demonstrere. last ned videoen her: http://www.sendspace.com/file/pgu4x0

jeg har nVidia 9600GTM og 177.80 drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig feil. Jeg bruker også openbox men uten xcompmgr siden dette skaper problemer. Er noe lignende, men ikke helst det sammen. Jeg trodde dette var driverproblemer, har ati M9600, men tydeligvis et problem for nvidia også.

Jeg klarer meg fint uten, men har du prøvd med andre drivere? vesa?

Edit: Kan se ut som dette er noe av det samme, har du prøvd med GTK programmer?

http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=61129

Endret av Smif
Lenke til kommentar

problemet er uavhengig av hvilket utviklingsrammeverktøy/whatever-man-kaller-ting-som-qt-og-gtk programmet er laget i.

"andre drivere" suger i 3d. kan godt hende de er bedre i 2d, men jeg er ikke villig til å gi opp 3d-aksellerasjonen min.

uten xcompmgr? bruker du en annen composite-ting? eller noe som kan gi meg transparente vinduer? :p

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...