Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

mye fravær ?hjelp

Anbefalte innlegg

jeg har et stort problem egentlig , på 2 uker nå har jeg skulket 3 dager og det er mye syntes jeg ..jeg orker og gidder ikke gå på skolen fordi jeg er så lei . noen som vet hva jeg kan gjøre eller hvor jeg kan hendvenne meg ?

Har kanskje også et søvnproblem jeg får alt fra 4-8 timer søvn (avhengig av hvilken dag) ,jeg går på idrettslinja og kjenner en stor belastning fra u-skolen og vgs 1 året. Jeg tror kanskje det også er litt av grunnen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har et stort problem egentlig , på 2 uker nå har jeg skulket 3 dager og det er mye syntes jeg ..jeg orker og gidder ikke gå på skolen fordi jeg er så lei . noen som vet hva jeg kan gjøre eller hvor jeg kan hendvenne meg ?

Har kanskje også et søvnproblem jeg får alt fra 4-8 timer søvn (avhengig av hvilken dag) ,jeg går på idrettslinja og kjenner en stor belastning fra u-skolen og vgs 1 året. Jeg tror kanskje det også er litt av grunnen

Har opplevt noe lignende og var skikkelig deppa en periode og det var helt Jævlig for å si det mildt. Du har nok ikke søvnproblemer, men det høres heller ut som du stresser med noe. Du bør finne ut hvorfor du er lei og prøve å gjøre noe med det. Klarer du ikke finne ut av det selv kan det være lurt å gå til rådgiveren på skolen eller til helsesøster som Mimir sier.

Lenke til kommentar
Du kan også kontakte PPT.

Om du er redd for å stryke pga det "lille" fraværet der, ville jeg ikke bekymra meg. Jeg hadde 29 dager og 38timer fravær på 1. termin på allmenn, og jeg bestod ..... ;)

Endret av missindependent
Lenke til kommentar

Om du er redd for å stryke pga det "lille" fraværet der, ville jeg ikke bekymra meg. Jeg hadde 29 dager og 38timer fravær på 1. termin på allmenn, og jeg bestod ..... ;)

Men hvordan gikk det med ordenskarakteren?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor dere har den mentaliteten, VGS er frivillig!

Jeg hadde 4 timer fravær 1. klasse og 0 timer 2. klasse, det handler bare om vilje.

Vil du gå videre i livet og klare deg må du møte opp på skolen.

Det er ikke alltid svart-hvitt, akkurat som det ikke bare er å "lære seg å lese" for folk med dysleksi. Du har ikke blitt skolelei, gratulerer til deg - men mange blir det. Alle blir nok lei av skolen i større eller mindre grad - men det er forskjell på å være lei av skolen, og å være så drittlei at man ikke gidder gå engang. Hvorfor skal man møte opp på skolen, når man allerede har mye fravær; kanskje dårlige karakterer, står i fare for å stryke i flere fag og ikke vet hva man vil etterpå.

Har man en konkret plan om høyere utdannelse og gode karakterer, så er det mye lettere å holde motivasjonene oppe.

Lenke til kommentar

blink-182: Er ikke alltid like lett nei. Greit nok det er frivillig, men det er ofte ikke noe mangel på press hjemmefra.

Selv så datt jeg av lasset i tredjeåret. Burde aldri begynt der og heller tatt pauseår eller noe sånt, men linjen ble nyoppstartet der når jeg gikk der så jeg var garantert å få plass om jeg startet da. Men om jeg ventet et år var det 30 elever som skulle inn på 15 plasser. Så jeg prøvde å pushe meg selv. Gikk ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar
Har man ikke planer i livet så søk etter jobb i kassa på Rimi, bedre det en å bruke opp plasser og ressurser på skolen.

Bedre å prøve, og så feile - enn å aldri prøve. Mange kan være kjempemotiverte når de begynner, for så å "ramle av lasset". Skulle liksom disse personene sagt til seg selv: "Jeg vet at jeg ikke klarer det, derfor gidder jeg ikke å prøve." og deretter jobbet i vernet bedrift resten av livet fordi de ikke duger til noe?

Å være skolelei er ikke synonymt med å være dum. Som sagt jeg hadde ganske mye fravær 3. året, men fikk alikevel greie nok karakterer. Skal begynne med mastergrad neste semester, så jeg havner nok ikke i kassen på Rimi.

Lenke til kommentar

Men hvordan gikk det med ordenskarakteren?

G på orden og atferd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...