eSuba Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 jeg har et stort problem egentlig , på 2 uker nå har jeg skulket 3 dager og det er mye syntes jeg ..jeg orker og gidder ikke gå på skolen fordi jeg er så lei . noen som vet hva jeg kan gjøre eller hvor jeg kan hendvenne meg ? Har kanskje også et søvnproblem jeg får alt fra 4-8 timer søvn (avhengig av hvilken dag) ,jeg går på idrettslinja og kjenner en stor belastning fra u-skolen og vgs 1 året. Jeg tror kanskje det også er litt av grunnen Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Rådgiveren på skolen kan være rett person. Kanskje helsesøster også. 4-8 timer søvn kvalifiserer ikke til søvnproblemer. Man trenger ikke mer enn 6-8 timer. På mitt verste sover jeg kanskje 1-3 timer hver eneste natt i månedsvis. Lenke til kommentar
Andrew-91 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 jeg har et stort problem egentlig , på 2 uker nå har jeg skulket 3 dager og det er mye syntes jeg ..jeg orker og gidder ikke gå på skolen fordi jeg er så lei . noen som vet hva jeg kan gjøre eller hvor jeg kan hendvenne meg ? Har kanskje også et søvnproblem jeg får alt fra 4-8 timer søvn (avhengig av hvilken dag) ,jeg går på idrettslinja og kjenner en stor belastning fra u-skolen og vgs 1 året. Jeg tror kanskje det også er litt av grunnen Har opplevt noe lignende og var skikkelig deppa en periode og det var helt Jævlig for å si det mildt. Du har nok ikke søvnproblemer, men det høres heller ut som du stresser med noe. Du bør finne ut hvorfor du er lei og prøve å gjøre noe med det. Klarer du ikke finne ut av det selv kan det være lurt å gå til rådgiveren på skolen eller til helsesøster som Mimir sier. Lenke til kommentar
Sinnor Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du kan også kontakte PPT. Lenke til kommentar
kaisnitt Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Du kan også kontakte PPT. Om du er redd for å stryke pga det "lille" fraværet der, ville jeg ikke bekymra meg. Jeg hadde 29 dager og 38timer fravær på 1. termin på allmenn, og jeg bestod ..... Endret 23. januar 2009 av missindependent Lenke til kommentar
orl Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du kan også kontakte PPT. Om du er redd for å stryke pga det "lille" fraværet der, ville jeg ikke bekymra meg. Jeg hadde 29 dager og 38timer fravær på 1. termin på allmenn, og jeg bestod ..... Men hvordan gikk det med ordenskarakteren? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvorfor skulle ordenskarakteren bli påvirket av fravær? Man leverer jo selvsagt meldinger. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Helsesøster og PPT er gode hjelpemidler i slike situasjoner Men slapp av, du er langt i fra å stryke. Bare pass på å ikke vær borte for mye på samme dag, for det skal mye mindre til om man er mye borte et fag man bare har noen få timer i uken i. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg hadde 39 dager og 139 timer 3. året (VKII). Var veldig skolelei, men jeg bestod i alle fag - fordi jeg møtte opp til vurderingssituasjoner og fikk greie karakterer (4 og 5 i de fleste fag). Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Skjønner ikke hvorfor dere har den mentaliteten, VGS er frivillig! Jeg hadde 4 timer fravær 1. klasse og 0 timer 2. klasse, det handler bare om vilje. Vil du gå videre i livet og klare deg må du møte opp på skolen. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Skjønner ikke hvorfor dere har den mentaliteten, VGS er frivillig!Jeg hadde 4 timer fravær 1. klasse og 0 timer 2. klasse, det handler bare om vilje. Vil du gå videre i livet og klare deg må du møte opp på skolen. Det er ikke alltid svart-hvitt, akkurat som det ikke bare er å "lære seg å lese" for folk med dysleksi. Du har ikke blitt skolelei, gratulerer til deg - men mange blir det. Alle blir nok lei av skolen i større eller mindre grad - men det er forskjell på å være lei av skolen, og å være så drittlei at man ikke gidder gå engang. Hvorfor skal man møte opp på skolen, når man allerede har mye fravær; kanskje dårlige karakterer, står i fare for å stryke i flere fag og ikke vet hva man vil etterpå. Har man en konkret plan om høyere utdannelse og gode karakterer, så er det mye lettere å holde motivasjonene oppe. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har man ikke planer i livet så søk etter jobb i kassa på Rimi, bedre det en å bruke opp plasser og ressurser på skolen. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 blink-182: Er ikke alltid like lett nei. Greit nok det er frivillig, men det er ofte ikke noe mangel på press hjemmefra. Selv så datt jeg av lasset i tredjeåret. Burde aldri begynt der og heller tatt pauseår eller noe sånt, men linjen ble nyoppstartet der når jeg gikk der så jeg var garantert å få plass om jeg startet da. Men om jeg ventet et år var det 30 elever som skulle inn på 15 plasser. Så jeg prøvde å pushe meg selv. Gikk ikke spesielt bra. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har man ikke planer i livet så søk etter jobb i kassa på Rimi, bedre det en å bruke opp plasser og ressurser på skolen. Bedre å prøve, og så feile - enn å aldri prøve. Mange kan være kjempemotiverte når de begynner, for så å "ramle av lasset". Skulle liksom disse personene sagt til seg selv: "Jeg vet at jeg ikke klarer det, derfor gidder jeg ikke å prøve." og deretter jobbet i vernet bedrift resten av livet fordi de ikke duger til noe? Å være skolelei er ikke synonymt med å være dum. Som sagt jeg hadde ganske mye fravær 3. året, men fikk alikevel greie nok karakterer. Skal begynne med mastergrad neste semester, så jeg havner nok ikke i kassen på Rimi. Lenke til kommentar
kaisnitt Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Du kan også kontakte PPT. Om du er redd for å stryke pga det "lille" fraværet der, ville jeg ikke bekymra meg. Jeg hadde 29 dager og 38timer fravær på 1. termin på allmenn, og jeg bestod ..... Men hvordan gikk det med ordenskarakteren? G på orden og atferd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå