Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Suntek Th-656

Anbefalte innlegg

Er det temp regulert viftehastighet på PSU-vifta i dette kabinettet? Virker hvertfall på meg som at PSU-vifta mi er veldig stille første 2 min og etter det så bråker det som ett uvær.. (silent twin CPU-vifte)

CPU-temp 50'C

Kab temp 36'C

mvh

Nimbin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er temperaturstyrt vifte på PSUen (tror det er slik på de aller fleste PSUene). Du kan se på "merkelappen" på siden av PSUen. Viften vil surre på maks hastighet ved 40 grader og høyere. Under 20 grader vil viften gå med ca 1.000 omdringer per minutt.

Med temperatur på ca 35-37 grader på hovedkortet må en nok regne med at PSU-viften vil surre på maks ganske raskt etter oppstart. Merker det samme selv, selv om viften på skjermkortet er den som støyer mest. Vurderer å fjerne den øverste plomberingen til ekstra paralellporten for å få innsug nær CPUen og minske undertrykket i kabinettet (to vifter som suger luft ut og ingen som blåser inn). Ellers er det en god ide å montere vifte i en PCI-port som nevnt tidligere her.

Lenke til kommentar

takk:D fikk det til nå, med litt godvilje, klarte og presse vifta inn under harddisken og fant ut at psu vifta snurra og gikk, den var bare så stille i forhold til min gamle:D

Er det foresten bare og presse 92mm vifta inn på de 4 pluggene å så er det mulig og putte den på psu fan connecten? siden suntek ikke hadde egen kontakt til det..?

Takk for all hjelp:)

MvH

André.

Lenke til kommentar

Det skal bare være å trykke viften rett inn på plass i holderen. Har mi vifte koblet til et uttak på psu strømledningen via tre-pins adapter som fulgte med vifta. Det går nok bra å koble vifta til hovedkortet også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har kabinettet selv, og jeg har nevnt det for hw.no at de burde oppdatere artikkelen sin ettersom de har utelatt informasjon som faktisk er litt viktig... dvs at 80mm viften sørger for sirkulasjon for luften rundt harddiskene, ikkenoe mer, 92mm viften er greit plassert den, men skaper overtrykk/undertrykk i kabinettet, ettersom det ikke er noen andre plasser for luft å slippe inn/ut (utenom psu, og det suger ikke like mye luft ut som en 1500rpm 92mm vifte).

Løsningen på det her, ettersom kabinettet ellers er rimelig digg å bygge i, er å a) ikke ha noen pci kort, og sette en 92mm vifte utenpå kabinettet ved pci plassene og feste den der med et par strips (funker fett)

B) kjøpe en vifte som tar opp en pci plass fra www.3dfxcool.no

Har løsning a) selv og har som dere ser overklokket maskinen i signaturen en smule :) med noe annet enn boxed vifta hadde jeg kjørt på 2880 :)

Diggbart kabinett å bygge i, slipper de &%#¤&&%#¤&%# skruene :) spesiellt digg å feste hk med en skrue, og ellers ikke bruke en eneste. (lei av å miste skruer oppi kabinetter hehe)

Glemte å si at de har ihvertfall på kabinettet mitt, som er kjøpt hos komplett er det freset inn spor i kort-holderene så du kan ha så store kort som du vil... (var KLØNETE å sette inn gf4 ti4200 kortet mitt da :p)

Har du et bilde av det som jeg kunne sett (har samme kabinett)

Takk :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...