Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Suntek Th-656

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har 80mm foran, men det er ikke noen luftehull på dekselet, bare en sprekk under, så det burde du lage selv

Lage det selv? Hull i det fine kabinettet :( Tror du det er virkelig nødvendig da?

Svar til det første spørsmålet, det er plass til en 80mm, og en 92 mm vifte i kabinettet. PSU'en tar ikke noen slik plass. Har samme kabinett selv :)

:)

Lenke til kommentar
Den har 80mm foran, men det er ikke noen luftehull på dekselet, bare en sprekk under, så det burde du lage selv

Lage det selv? Hull i det fine kabinettet :( Tror du det er virkelig nødvendig da...

Når du ser på plasseringen av 80-vifta får du liksom ikke så veldig inntrykk av at det går så mye luft gjennom der

Lenke til kommentar

Lage det selv? Hull i det fine kabinettet :( Tror du det er virkelig nødvendig da...

Når du ser på plasseringen av 80-vifta får du liksom ikke så veldig inntrykk av at det går så mye luft gjennom der

Det er jeg klar over. Men da kan da ikke hjelpe så mye å lage hull i kabinettet, hvis de ikke først lagde den sånn?

Lenke til kommentar

Suntek kabinettet har plass til ei 92x92mm vifte bak på kassen og ei 80x80mm vifte til å kjøle ned harddiskene. Plasseringen til 80mm viften er vanskelig å se på dette bildet, men du kan se et lite rundt hull på "veggen" til harddisken (på baksiden).

Lenke til kommentar
takk:D Men det stod nevnt at den skrueløse ordninga var litt svak for STORE grafikk kort..?

Men mitt Creative geforce 4 ti 4200 64 ddr er vel ikke SÅ stort? at jeg får problemer mener jeg..?

har ikke merket noe til det med minst 10 forskjellige PCI-kort, og heller ikke på mitt eget Ti4200

Lenke til kommentar

Kabinettet vekker litt oppsikt. "Bare må ha det" har enkelte nevnt. Den er i alle fall ikke kjedelig å se på. Det er enkelte minus med kabinettet i følge mitt syn:

-Bare plass til en 92mm kabinettvifte. Det skulle vært to med en til å suge inn luft og en til å blåse ut. Opplever at hovedkorttemperaturen ligger på ca 35-36 grader. Det skulle vært et innsugsvifte nært CPUen. Muligens vil det være en ide å fjerne dekselene til de ekstra parallellportene eller flytte 92mm vifteplassen lengre ned og lage innsug?

-Litt dårlige (svake) festeordninger til skjermkort, PCI-kort

Kabinettet er billig og gir også litt billig plastikk-følelse (drømmer vel egentlig om et Lepont eller Termaltake aluminiumskabinett med vindu..)

Tips! Installer DVD/CD/CRW først og så floppy og harddiskene før hovedkortet legges i.

Lenke til kommentar

Har kabinettet selv, og jeg har nevnt det for hw.no at de burde oppdatere artikkelen sin ettersom de har utelatt informasjon som faktisk er litt viktig... dvs at 80mm viften sørger for sirkulasjon for luften rundt harddiskene, ikkenoe mer, 92mm viften er greit plassert den, men skaper overtrykk/undertrykk i kabinettet, ettersom det ikke er noen andre plasser for luft å slippe inn/ut (utenom psu, og det suger ikke like mye luft ut som en 1500rpm 92mm vifte).

Løsningen på det her, ettersom kabinettet ellers er rimelig digg å bygge i, er å a) ikke ha noen pci kort, og sette en 92mm vifte utenpå kabinettet ved pci plassene og feste den der med et par strips (funker fett)

B) kjøpe en vifte som tar opp en pci plass fra www.3dfxcool.no

Har løsning a) selv og har som dere ser overklokket maskinen i signaturen en smule :) med noe annet enn boxed vifta hadde jeg kjørt på 2880 :)

Diggbart kabinett å bygge i, slipper de &%#¤&&%#¤&%# skruene :) spesiellt digg å feste hk med en skrue, og ellers ikke bruke en eneste. (lei av å miste skruer oppi kabinetter hehe)

Glemte å si at de har ihvertfall på kabinettet mitt, som er kjøpt hos komplett er det freset inn spor i kort-holderene så du kan ha så store kort som du vil... (var KLØNETE å sette inn gf4 ti4200 kortet mitt da :p)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

um... er det ikke noe kobling til psu vifta? den starter automatisk når dataen slås på eller?

Ellers lurer jeg på om ikke psu vifta er gåen.. kjenner ikke så mye luft at det gjør noe, og ikek ser jeg den snurrer så...?

Og den 80mm vifta, må jeg ta ut plata hardisken o.l. hviler på?

Lenke til kommentar

PSU vifta starter automatisk når maskinen er på. Den er rimelig stillegående og kan være vanskelig å høre.

Det er egen holder til harddiskkjøleren. Det er bare å putte i en 80mm vifte. Du trenger ikke røre noe annet. Plassen til å sette inn viften er ikke all verden, men det gikk greit for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...