Gjest Slettet-t1pvX92QsX Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Legger ved et bilde jeg tok her om dagen av en enslig gul bil: Camera: Canon EOS 450D Exposure: 1/30 sec Aperture: f/4 Focal Length: 18 ISO Speed: 100 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Da jeg så bildetittelen, så var jeg et øyblikk redd for at nå var det nok en som hadde lekt med selektive farger. Men heldigvis, så dukket denne slitne fargebomben opp istedet. Jeg ble glad til sinns av dette bildet, selv om selve bilen ser trist og forlatt ut. Synd med den utbrente himmelen, det ødelegger litt. Jeg ville nok croppet litt i toppen og på høyre side, tror jeg. Tom Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Takker for fin respons. Ja, vet det er kjipt med den utbrente himmelen, men legger ved en croppa versjon av bildet: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg elsker disse Benzene. De er nydelige, og bringer varme tanker fra barndommen tilbake. Og som Tom så fryktet jeg det verste, men det slo ikke til. Det er et veldig enkelt bilde av en gammel, fargesterk bil stående i et nesten malerisk miljø. Vanskelig å si annet enn at det behager øyet, og kan fint beskues igjen. Lenke til kommentar
akle Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Fint bilde ja! Liker at det er så fargesterkt, ser skikkelig friskt ut Lenke til kommentar
decophly Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Hvor er dette tatt? Er vel ikke med Storavatnet utenfor Sandnes? Var forresten et fint bilde! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Hvor er dette tatt? Er vel ikke med Storavatnet utenfor Sandnes?Var forresten et fint bilde! Det er tatt ca 1 mil utenfor Sandnes ved en plass som heter Osaland på vei mot Lauvvik! Vet ikke hvor Storavatnet ligger, men du kan ikke være langt vekke med det du tippa heller Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Den croppa versjonen ble enda litt bedre - og utgangspunktet var jo knallbra. Godt å se litt hyperrealistisk prosessering som allikevel ikke ser ut som HDR-hælvete. På norsk: Knallbra farger. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Hvor er dette tatt? Er vel ikke med Storavatnet utenfor Sandnes?Var forresten et fint bilde! Det er tatt ca 1 mil utenfor Sandnes ved en plass som heter Osaland på vei mot Lauvvik! Vet ikke hvor Storavatnet ligger, men du kan ikke være langt vekke med det du tippa heller Synes den bilen så kjent ut, ja! Har hytte på den andre siden av vannet, hvis det er den bilen det er snakk om! Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Friske farger på bilen, kanskje litt for friske ? Men hva er det med brystveggen på fjøset i bakgrunnen ? Lenke til kommentar
znace Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 hva har skjedd med den møne veggen på låven bak der a? hehe kul bil. digger den typen:) mangler bare "peace" merke Lenke til kommentar
dfens Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 hva har skjedd med den møne veggen på låven bak der a? hehe kul bil. digger den typen:) mangler bare "peace" merke Låveveggen er bare utbrent på samme måte som himmelen. Måtte se nærmere på bildet, trodde først det var en kloning som hadde misset fullstending. Anbefaler høyere ISO neste gang, så kan du ha kortere eksponering. Det takler 450D helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå