JoaJoa Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei Har et digitalt kompaktkamera, med en videofunksjon med data 848 x 480 (30fps). Det er snakk om et Casio Z200, og jeg er storfornøyd med både bilder og video. Men ser nå at Casio har kommet med z300 og snart z400, med spesifikasjoner 1280 × 720 (24fps). Videodelen i kameraet er forholdsvis viktig, og lurer på om det er stor gevinst å bytte ut mitt med fordel av et av de to andre? Video skal vises på pc og TV 42". Det er høyere oppløsning, men lavere fps, fra 30 til 24, er dette veldig merkbart? ser "lyd og bilde" testet z300, og skrev at videokvaliteten var bra, men hakkete... er 24fps så mye mer hakkete enn 30 fps? på forhånd takk :-) Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) I utgangspunktet ska vel ikke 24 fps oppleves som hakkete. Er vel den frameraten som brukes på kino? Kan egge til at på mitt kompkt kamrea som også filmer i hd ready med 24 fps oppeves ikke bildet som hakkete med mindre objekter i bilder forfytter seg veldig raskt. 1280x720 er dessuten dobbelt så stor oppløsning som 848x480, så du vil nok merke forskjell, så lenge optikken i kameraet henger med. Endret 13. januar 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Videodelen i kameraet er forholdsvis viktig, og lurer på om det er stor gevinst å bytte ut mitt med fordel av et av de to andre? Video skal vises på pc og TV 42". spørs litt hva du filmer også, er det rolige bevegelser er oppløsning fint for å få det skarpt, men er det mye panorering og raske ting å se på vil frame rate være viktig. siden det ikke er snakk om å gå mye opp i oppløsning ville jeg nok sittet på gjerdet litt til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå