Bruno Mars Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Kjøpte en Zen X-Fi 16Gb til tante og onkel til jul. Den har problemer med lading. Den vil ikke lade fra bærbare pcer. Fant ut det etter at jeg prøvde den på min stasjonære, og min bærbare og deres bærbare. OK, da kjøper vi en universal USB lader fra elkjøp, tenkte jeg og gjorde det. Spilleren reagerer ikke i det hele tatt. Hva kan gjøres? De har bare bærbar pc. Har lagt inn siste firmware også. Endret 16. januar 2009 av mx1000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du kan enten: Sjekke om laptopen har en innstilling for å begrense strømmengden, eks i batterimenyen. IKKE SPØR HVOR DU FINNER DETTE da det er forskjellig fra maskin til maskin ettersom mange bruker egne strømsparingssystemer basert på merke. Kjøpe en USB hub med strømforsyning Skaffe en kabel som drar strøm fra to kilder. Billigste måten å få tamk i det er fra billige HDD bokser: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11914 rett og slett kjøpe lader http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325443 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Så det er ikke en feil med spilleren altså? Jeg ha aldri hatt problemer med å lade ting med min bærbare som bare er 2,5 år gammel. Telefonen min funker bra, notebookkjøleren går bra, trådløs mus. Jeg kan ha på alle de tre samtidig også. Men MP3 funker rett å slett ikke. Når jeg kobler den i kan jeg legge til/fjerne filer, men den vil ikke lade. På den stasjonære er det derimot ingen problemer. Merklig at en universal USB lader ikke funker i det hele tatt. Koster like mye som den du linker til. På universal laderen reagerer ikke spilleren i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Kan være en feil med spilleren, men creative lager alt så dumt at gudene vet. USB er 5V, men mah ratingen er forskjellig fra sak til sak. Normalt sett holder ting seg på 500 mah, som er "standard" usb. Ting som mus og tastatur er sef mindre, drar rundt 50-100mah. Eksterne harddisker er det mest krevende man kan kjøre rett fra en USB port, så de er ofte høyere, og kommer derfor med en kabel som bruker to porter i tilfelle maskinen ikke takler det ellers. Dog skal det i teorien ikke bety noe for en mp3 spiller; på en harddisk vil for lite strøm bety at disken ikke kan spinne slik den skal, og den funker ikke, men for lite mah på en mp3 spiller skal bare bety tregere lading. Grunnen til at normal USB lader ikke fungerer er for at det er en sperre mot det slik at kun creative sin orginale lader fungerer. Det er noe apple, creative, sony og samsung gjør for å tjene penger. Med ipod må du ha visse motstander mellom datapinsene og strømtilgangen i usb kabelen for at den skal reagere. Ser det ikke er noe om det her på google som jeg kan finne fort, det betyr at det ikke er et vanlig problem, og det kan da være spilleren. Endret 16. januar 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Thnx for your very useful information, caption! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå