Gå til innhold

[Løst]Trenger litt hjelp fremdeles (DSLR-kameravalg)

Anbefalte innlegg

HAR SETT LITT PÅ PRISFORSKJELDER PÅ HUS/OBJEKTIV

VALG NR.1:NIKON D300/TAMRON 17-50 PRIS: 12.524

VALG NR.2:NIKON D90/TAMRON 17-50 PRIS: 9.998

VALG NR.3:CANON 50D/TAMRON 17-50 PRIS: 12.853

VALG NR.4:CANON 40D/TAMRON 17-50 PRIS: 10.069

Ser at flere annbefaler Tamron SP AF 17-50 f2.8?

(Går nok for den for det er litt kjekt å kunne skyte i lite lys) :dribble:

PRISENE ER OGSÅ VELDIG LIKE HOLDER EN KNAPP PÅ D300

TRENGER HJELP TIL FORSLAG :dribble::new_woot::dribble::new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du for D300 og Tamron har du et perfekt start! Bedre blir det bare ikke. Jeg anbefaler å kjøpe D300 brukt. Du kan få god eksemplar ned til 7000,- (jeg selger min :). Første objektivet er derimot syns jeg greit å kjøpe nytt.

Noen steder på nette kan man lese at D90 gjør så å si lik jobb som D300. Men alle de små "proff" funksjoner som er på D300 inviterer stort til å lære mer om kamera og er verdt alt de koster.

Denne Tamron er kanskje det mest perfekte objektivet du kan kjøpe til DX kamera. Du har både flott vidvinkel som produserer flotte bilder uten mye distoration - samtidig som du kan ta fine portretter og sånt generelt.

Idag er det ingen vits å vurdere Canon i det heile tatt. Nikon leder utviklingen nå. Kvaliteten på kamera er helt eksepsjonell. Du kan ta den med deg overalt uten å være redd for den. F.eks. min er ca. 6 mnd gammel og ser ut som den er kjøpt igår.

Edit:

Jeg anbefaler å sjekke ut Nikon Creative Lighting System. Det er helt unik, eksepsjonelt teknikk som gjør en hvilken som helst fotograf til proff. Det er så idiot sikker at det er ikke til å tro.

For å få introduksjon i det anbefaler jeg på det varmeste å kjøpe Speed of Light DVD. Den inspirasjon du får der, vil gjøre deg til Nikon fan i mange år fremover :)

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Veldig bra å høre :thumbup:

Har lest og lest på nettet men 2k forskjeld i forhold til d90 skulle ikke skade..

Grunnen er rimelig enkel(GREPET er større på d300) vist det skulle vert d90 skulle jeg også ha handlet meg batterigrep..

en ting til? er det motor i tamron 17-50?

etter en tur innom youtube så er det vel det i den..

forkjeld mellom tamron 17-50 og noe lignende fra nikor med VR?

Lenke til kommentar
Veldig bra å høre :thumbup:

Har lest og lest på nettet men 2k forskjeld i forhold til d90 skulle ikke skade..

Grunnen er rimelig enkel(GREPET er større på d300) vist det skulle vert d90 skulle jeg også ha handlet meg batterigrep..

en ting til? er det motor i tamron 17-50?

etter en tur innom youtube så er det vel det i den..

forkjeld mellom tamron 17-50 og noe lignende fra nikor med VR?

Det er både versjon med motor og uten, det er markert på esken med et rød sticker der det står "Now with motor!" eller noe sånt. 16-50mm kan du kjøpe på ebay for rundt 2875,- kr med porto. Med motor på prisguide.

Når det gjelder Nikon og VR, så vil jeg si at VR er bra. Har f.eks. Nikon Micro 105mm 2.8 VR - den uten VR er helt utenkelig. Men VR på Zoom sies å gi et par f stopper. Og det er sant, du kan ta bilder uten stativ på lav ISO og få skarpe resultater. Men noe bokeh, myk bakgrunn eller kreativitet som f 2.8 gir får man aldri. Selv bruker jeg mye Nikon 50mm f 1.4 når jeg tar med meg kamera. Da kan jeg ta bilder så å si heile døgnet uten stativ eller blits.

Lenke til kommentar

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...